آخرین اخبارافغانستان

غوردروازی: کشورهای بیرونی در افغانستان به فکر منافع شان هستند


امروز دوشنبه مراسم تحت عنوان تجلیل از شهدا و استقبال از عاشورا با حضورهای شخصیت مهم دینی، سیاسی و فرهنگی در هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمدعلی غوردروازی، رهبر حزب‌الله افغانستان و یک تن از رهبران جهادی در حوزه غرب کشور، ضمن صحبت از نابسامانی‌های موجود در کشور، گفت: کشورهای بیرونی در افغانستان به فکر سوءاستفاده است و همه دنبال منابع خودشان‌اند.
وی افزود، ما باید بدانیم که این‌ها چه اهداف را در کشور ما دنبال می‌کنند، تا موضع‌گیری درست بکنیم.
غوردروازی، از سوی هم حملات اخیر انتحاری در اماکن مذهبی را سازماندهی شده عنوان کرد.
او تاکید داشت که ما باید اماکن مقدسه را تبدیل به سنگرهای دفاع از ارزش‌ها بکنیم و انگیزه‌های عقیدتی را تقویه نماییم.
به گفته غوردروازی، دشمن می‌خواهد با حملات بی‌رحمانه خویش ما را نگران بسازد و تا به اهداف پلید خویش دست پیدا کند، اما برای نقش برآب کردن پلان آنان نیاز به سازماندهی نیروهای مردمی داریم.
رهبر حزب الله افغانستان در ادامه خاطرنشان ساخت که غرب در تلاش است تا نیروهای جوان ما را به وسیله‌های مختلف مصروف بسازند و از طرفی هم با معرفی کردن چهره‌های جهادی به تفنگ‌سالار و بدنام کردن آنان، فاصله بین بزرگان و جوانان بیش‌تر سازد.
وی تاکید داشت که مردم و جوانان ما باید با آگاهی سیاسی حرکت کنند.
در همین حال، محمد سالم فهیمی، مسئول مدرسه علمیه عرفان و پژوهشگاه امام صادق(ع) در رابطه با فضایل جهاد در راه خداوند صحبت نموده و از حماسه عاشورا و از خودگذری امام حسین(ع) و اهلبیت یادآور شد.
آقای فهیمی در ادامه تاکید کرد که جهاد مهم است اما مهم‌تر از آن حفظ سنگر و دستاوردهای جهاد می‌باشد.
وی همچنان گفت که وضعیت موجود ناشی از عدم حفظ سنگرهای جهاد مردم افغانستان است.
به گفته او، مردم و شخصیت‌‎های افغانستان جهاد کردند و پیروز شدند، اما دستاوردهای آن را حفظ نکردند.
از سوی هم آقای فهیمی اشاره کرد که جنگ نرم دشمنان امروز باورمان را از بین برده و این باعث شده تا سنگرهای خود را حفظ نتوانیم، ما باید حس توکل خویش به خداوند (ج) را در درون خویش بالا ببریم.
شیخ موسی رضایی، رییس شورای علمای شیعه در حوزه غرب در مورد فلسفه تجلیل از محرم و دهه عاشورا صحبت نموده و در ادامه گفت: دولت باید در دهه عاشورا تامین امنیت کند تا مردم بتوانند از این دهه تجلیل نمایند.
آقای رضایی همچنان افزود که اگر دولت قادر به تامین امنیت نیستند، نیروهای مردمی را مسلح نماید تا امنیت را تامین کنند.
در همین حال، مولوی سیداحمد آخوندزداه، رییس شورای اخوت در حوزه غرب، با تایید حدیث غدیریه، در مورد فضلیت علی(ع) و اهلبیت پیامبر(ص) صحبت نمود.
وی عنوان نمود که دشمن شیعه و سنی امروز یکی است و به هیچ‌کدام ما رحم نمی‌کند.
آقای آخوندزاده، افزود، دشمنان قصد تفرقه بین پیروان دو مذهب را دارد و ما می‌توانیم با وحدت خویش به آنان جواب دندان‌شکن دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا