آخرین اخباراجتماعافغانستان

« فارسی » برنده نظرسنجی صدای امریکا شد!

پس از تغییر نام بخش افغانستان فیسبوک بی بی سی فارسی از« بی بی سی افغانستان » به «دری»، رسانه‌های دیگر نیز دچار تردید در تغییر نام بخش افغانستان، در نشرات‌شان شدند.
از این میان « صدای امریکا » نظرسنجی را در میان مخاطبانش راه‎اندازی کرده و از آنان خواسته است که یکی از سه گزینه؛ « دری »، « فارسی » و فارسی‎دری » را انتخاب کنند.
این نظرسنجی در سه صفحه « دری »، « پشتو » و توییتر این رسانه به اشتراک گذاشته شده بود که در نتیجه آن، بیشترین مخاطبان به گزینه « فارسی » رای داده‎اند.
صدای امریکا پس از این نظرسنجی اعلام کرد که سه-چهارم رای‎دهندگان به گزینه « فارسی » و یک-چهارم به «دری» رای دادند.
به گفته آگاهان، این نظرسنجی نشان می‎دهد که به‎رغم پافشاری برخی از چهره‎های متعصب، توده‎های مردم به فرهنگ و زبان همدیگر احترام داشته و در پی گرفتن امتیاز سیاسی با استفاده از فرهنگ و زبان نیستند.
پیش از این، بسیاری از نویسندگان از سه کشور بزرگ فارسی زبان، به تغییر نام بخش افغانستان « بی بی سی » به «دری» اعتراض کرده و نامه‌ سرگشاده‌ای را به مسئولان این رسانه فرستاده‌ بودند.
تغییر نام این بخش بی بی سی، واکنش‌های زیادی را در بین فارسی‎زبانان برا‌نگیخت و بیشتر آنان این عمل «بی بی سی» را مغرضانه تلقی کرده و آن را فارسی‎ستیزی از سوی این رسانه خواندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا