آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

فاطمه پیمان، نماینده افغانستانی‌تبار سنای استرالیا در حمایت از فلسطین استعفا داد

خبرگزاری دید: فاطمه پیمان، نخستین نماینده افغانستانی تبار در سنای استرالیا که در سال ۲۰۲۲ وارد مجلس سنای این کشور شد، در جریان سخنرانی خود در سنا به شدت از اسرائیل انتقاد و اقدامات این رژیم در غزه را محکوم کرد. وی پس از این اظهارات از کمیته روابط خارجی پارلمان استرالیا استعفا داد.

خانم پیمان ضمن آنکه رژیم اسرائیل را در غزه به نسل کشی متهم کرد، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات این رژیم را محکوم کنند. این اظهارنظرها همراه با واکنش‌های متفاوتی چه از سوی موافقان و چه از سمت مخالفان مواجه شد.

موافقان او در پارلمان به دلیل اظهارنظرهای او، وی را سناتوری برجسته عنوان کردند. در مقابل مخالفانش ضمن رد این اظهارات از او خواستند که از این رویکرد خود عقب نشینی کند.

رژیم صهیونیستی اسرائیل شب یکشنبه حملات هوایی مرگبار خود را به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح انجام داد که منجر به شهادت ۴۵ تن که بیشتر آنان ، زن، کودک و افراد سالمند بودند شد.

همچنین در این حملات نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

این حمله محکومیت‌های گسترده بین المللی را به همراه داشت. به طوری که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست الجزایر جلسه مشورتی اضطراری پشت درهای بسته را برگزار کرد.با این حال ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را تشدید.

به طوری که بر اثر تشدید این حملات در جنوب شهر غزه ۲۱ نفر جان باختند و ۶۴ نفر زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، این حمله را یک «اشتباه استراتژیک» خواند اما در عین حال قول داد که عملیات در رفح ادامه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا