آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاستصلحمنطقه

قطر: ضرورت صلح دایمی در افغانستان، راه‌حل سیاسی همه شمول است

خبرگزاری دید: نماینده دولت قطر در ۵۷مین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل گفت که ادامه گفت‌وگوها برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی که مورد مذاکره و قبول همه مردم افغانستان باشد، علاوه بر همکاری سازنده با جامعه جهانی برای تضمین دستیابی به صلح و ثبات دایمی و پایدار در افغانستان، ضروری است.

قطر: ضرورت صلح دایمی در افغانستان، راه‌حل سیاسی همه شمول است

هند بنت عبدالرحمن المفتح، نماینده قطر، تأکید کرد که چندین دهه، مردم افغانستان در معرض درگیری‌های متعدد، جنگ و بلایای طبیعی بوده‌اند که وضعیت حقوق بشر را در این کشور به شدت تحت تأثیر قرار داده و اوضاع انسانی، اجتماعی و اقتصادی را وخیم کرده است.
او خاطرنشان کرد که قطر به عنوان میانجی بین طالبان و امریکا عمل کرد که با امضای توافق‌نامه صلح در دوحه در ۲۰۲۰ به اوج رسید.
به گفته وی، قطر همچنین میزبان گفت‌وگوی بین الافغانی برای اعتمادسازی بین احزاب افغانستان بود.
قطر تحت نظارت سازمان ملل متحد میزبان سه نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان بود که آخرین آن در ماه جون با حضور حکومت موقت افغانستان برگزار شد.
هند بنت عبدالرحمن المفتاح اشاره کرد که این سه نشست بر روی چگونگی تقویت مشارکت بین‌المللی در افغانستان به شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و سازماندهی شده و نیز چگونگی ارتقای صلح در افغانستان و اجرای تعهدات بین‌المللی آن از جمله موارد مرتبط با حقوق بشر، ایجاد ارتباط و هماهنگی بیشتر بین جامعه جهانی و حکومت موقت افغانستان جهت توسعه و تطبیق برنامه‌های بشردوستانه و توسعه و تضمین زندگی شایسته برای مردم افغانستان تمرکز داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا