آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانخبر های مهممنطقه

لانگ وار جرنال: القاعده از حامیان خود خواسته به افغانستان مهاجرت کنند

خبرگزاری دید: سیف العدل که گمان می‌رود امیر فعلی القاعده باشد، در آخرین شماره جزوه‌های منتشر شده‌اش با عنوان «این غزه است: جنگ هستی، نه جنگ مرزی»، از حامیان خود در سراسر جهان خواسته به افغانستان مهاجرت کنند.

لانگ وار جرنال: القاعده از حامیان خود خواسته به افغانستان مهاجرت کنند


لانگ وار جرنال در گزارشی نوشته که این فرخوان سیف العدل از طریق رسانه “السحاب” واضح‌ترین و علنی‌ترین فراخوان به حامیان خارجی جهت پیوستن به صفوف القاعده در افغانستان است.
این گزارشی می‌افزاید که پیام عدل رسماً افغانستان را به عنوان یک پناهگاه امن برای القاعده و برنامه‌های آینده آن معرفی می‌کند.
عدل که با نام مستعار سلیم الشریف می‌نویسد، به صراحت می‌گوید که «مردم وفادار به امت که علاقه‌مند به تغییر هستند باید به افغانستان بروند، از شرایط آن بیاموزند و از تجربیات [طالبان] بهره ببرند».
عدل در این فراخوان برای هجرت، از جنگ کنونی در غزه استفاده کرده تا مردم را تشویق کند که قبل از حمله به اهداف به اصطلاح «صهیونیستی» و غربی برای کسب آموزش، تجربه و دانش به افغانستان سفر کنند تا آموزش، تجربه و دانش کسب کنند.
عدل در این جزوه هشدار می‌دهد که «ادامه نسل‌کشی [در غزه] از ملت‌های اسلامی می‌خواهد که به تمام منافع صهیونیست‌ها (چه غربی و چه یهودی) در تمام سرزمین‌های اسلامی ضربه دردناک بزنند.
عدل با ابراز تاسف از این جنایات، گفته که مسلمانان باید به طالبان به عنوان قهرمانان و الگویی برای ساختن دولت‌های اسلامی آینده نگاه کنند.
بر بنیاد این گزارش، گمان می‌رود عدل جانشین ایمن الظواهری، آخرین امیر القاعده شده باشد.
با این حال، نه القاعده و نه طالبان مرگ ظواهری را تایید نکرده‌اند.
این رسانه امریکایی از سایر رهبران ارشد القاعده که در افغانستان مستقر هستند چنین نام برده است: عبدالحق تركستانی، رهبر حزب اسلامی تركستان، اسامه محمود، رهبر القاعده برای شبه قاره هند، امین الحق، رییس سابق امنیت اسامه بن لادن، ابو اخلاص المصری و عبدالرحمن الغامدی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا