آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

نشست خبری سرپرست وزرای خارجه و معادن در هرات؛

متقی: حکومت ما همه شمول است/ دلاور: بیش از ۶ میلیارد دالر در معدن غوریان سرمایه گذاری می‌شود

خبرگزاری دید: شماری از وزرای سرپرست در نشستی در هرات از حکومت داری، سرمایه‌گذاری در بخش‌های برق، جاده سازی و معادن گفتنند. امیر خان متقی در این نشست حکومت سرپرست را همه شمول خواند.

مولوی اميرخان متقی سرپرست وزارت خارجه گفت: بندرهای تجارتی فعال بوده، ارزش پولی کشور بالا رفته و کار روی صدها پروژه انکشافی و اقتصادی  جریان دارد.

متقی همچنان می‌افزاید که به منظور مبارزه با بیکاری بیش از یک ملیون نفر در ادارات و هزاران تن در سکتورهای خصوصی مصروف کار شده است.

به گفته وی، در جریان جنگ های شوروی تمام تاسیسات تخریب، دارایی‌های عامه چور شد و هزاران تن قتل عام شدند، اما با پیروزی آن‌ها عفو عمومی اعلام شد و از تمام اقوام و مذاهب در کابینه حضور دارد و حکومت همه شمول است.

مولوی متقی همچنان می‌گوید که در حکومت قبلی نا امنی، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، انواع فساد به اوج خود رسیده بود که درحال حاضر درین بخش ها کارهای بنیادی صورت گرفته است.

متقی با یاد نمودن از پروژه تاپی می‌گوید که توافق‌های مبنی بر  شروع این پروژه انجام شده است.

در همین حال، شهاب الدین دلاور سرپرست وزیرمعادن و پترولیم گفت که در دوسال اخیر چهاربلاک معدن آهن غوریان در سطح منطقه با وسعت ۹۵۰ کیلومتر مربع در حدود شش و نیم ملیارد دالر روی آن سرمایه گذاری شده و هزاران تن مصروف به کار می‌شوند.

سرپرست وزیرمعادن و پترولیم همچنان تطبیق پروژه تاپی را در رشد اقتصاد کشور موثر عنوان نموده و تاکید دارد که هزاران تن بدون اینکه به کشور های دیگر برای کار بروند به کارگماشته خواهند شد.

وی همچنان اضافه می‌کند که مسیر شاهراه هرات غور در حدود۳۵۰ کیلومتر  از عواید سرب و جست این ولایت قیر ریزی و پخته خواهد شد و برعلاوه آن مسیر ولایت بادغیس نیز ساخته خواهد شد.

دلاور همچنان گفت، مسیر هرات فاریاب  که سرک حلقوی کشور به شمار می‌رود در حدود ۱۷۰ کیلومتر خام بوده که به زودترین فرصت پخته خواهد شد که با تطبیق این پروژه های عمرانی هرات در یک موقعیت بالا قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که در این نشست خبری افزون بر سرپرست وزیران خارجه و معادن و پترولیم، نورالدین عزیز سر پرست وزارت صنعت و تجارت و بخت‌الرحمان شرافت رییس اداره خط آهن نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا