آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانایرانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

متقی: مداخله در امور افغانستان به نفع هیچ‌کسی نیست

خبرگزاری دید: امیر خان متقی وزیر خارجه حکومت سرپرست در گفتگوی تلفنی با علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران گفته است: “افغانستان کشور آزاد است و مستقل و مداخله در امور آن به نفع هیچ کسی نیست و تنها با همکاری، تفاهم و مشورت ممکن است در بخش‌های مختلف پیشرفت مؤثر صورت گیرد.”

متقی: مداخله در امور افغانستان به نفع هیچ‌کسی نیست

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان در برگه ایکس خود جزئیاتی از مکالمه‌ی تلفنی امیرخان متقی و باقری کنی را منتشر کرده است .

وزیر امور خارجه طا-لبان در این تماس گفته است که ما در هر غم و شادی با همه کشورهای همسایه خود را شریک می‌دانیم.

وی افزوده است: خوشبختانه امارت اسلامی طی نزدیک به سه سال گذشته دستآوردهایی خوب در بخش‌های اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران داشته و نیاز است این همکاری و هماهنگی بیشتر تقویت شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌هایی خوب در همه عرصه‌ها باشیم.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان در ایکس نوشت: علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از حضور هیات افغانستان در مراسم تشیع پیکر شهید آیت الله رئیسی، این اقدام را نشانه رابطه دوستانه و سازنده میان دو کشور عنوان کرد.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین از موضع مشترک دو کشور در خصوص غزه تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای جهان اسلام نیز در‌ مورد مظلومیت غزه صدا بلند کنند.

متقی گفت که

در پایان، دو طرف تعهد خویش در مورد همکاری و همآهنگی بیشتر در بخش‌های اقتصادی و سیاسی را تکرار کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا