آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمدسته بندی نشدهمنطقه

مجاهد: از مواضع تهران در نشست دوحه ۳ قدردانی می‌کنیم

خبرگزاری دید: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست با قدردانی از مواضع تهران در نشست دوحه ۳ گفته است که : «مواضع روسیه، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آمریکا و سازمان همکاری های اسلامی قابل قدر است.»

مجاهد: از مواضع تهران در نشست دوحه 3 قدردانی می‌کنیم

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست و رهبر هیئت اعزامی به نشست دوحه ۳ در صفحه ایکس خود روند دوحه ۳ را ” خوب” توصیف کرد و افزوده است: اکثر کشورهای شرکت کننده در نشست دوحه از بخش خصوصی حمایت کرده اند.

مجاهد خاطر نشان نموده است که؛ این کشورها متعهد شدند تا محدودیت ها از راه های اقتصادی اقتصادی و بانکی برداشته شود.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد گفته است که افغانستان مواضع خود را اعلام نموده و پیشنهادات طرف مقابل را شنیده است وی افزود که ما در این جلسه ذهنیت شرکت کنندگان را به سمت مثبت بردیم.

مجاهد همچنین به رسانه‌ها گفت: “فضا به‌گونه‌ای بود که بیشتر روحیه همکاری با افغانستان قالب بود. موقف همه این بود که باید با افغانستان کمک شود در بخش جایگزینی برای مواد مخدر، همینطور در بخش اقتصاد و بعضی نگرانی‌هایی که داشتند. بین همه مشترک بود و ما آنها را شنیدیم و انشاءالله روی آن کار می‌کنیم.”

سخنگوی طا-لبان افزود: نظر تمام کشورها درباره افغانستان مثبت به نظر می‌آید، چرا که تمام آنها روحیه همکاری دارند و این خبر خوبی است. ما می‌خواهیم که کشورهایی که در تعامل هستند. تعامل بیشتری پیدا کنند و کدام کشورهای که تعامل ندارند به تعامل با افغانستان اهمیت بدهند و در این بخش با مردم افغانستان همکاری کنند.

شایان ذ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا