آزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرزنان

مجاهد: اعتراض به شریعت اسلامی گستاخی است

خبرگزاری دید: در پی ابراز نگرانی سازمان ملل در رابطه به قانون امر به معروف و نهی از منکر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت سرپرست گفت که نگرانی‌های سازمان ملل و سایر جهت‌ها بی‌اساس و گستاخی به شریعت اسلامی است.

مولوی مجاهد به تازگی در بیانیه‌ای نگرانی‌های یوناما و بعضی از جهت‌ها در رابطه به قوانین وزارت امر به‌معروف، نهی از منکر و سمع شکایات را بی‌اساس خواند.
او گفته است: اگر فرد غیرمسلم در رابطه به این قوانین نگرانی دارد و آن را رد می‌کند، نخست باید خود را از قوانین اسلامی آگاه کند و به ارزش‌های اسلامی احترام بگذارد. ما این‌گونه اعتراض بر شریعت اسلامی را گستاخی آنان می‌دانیم.
مجاهد افزود که هیچ کسی در تطبیق این قوانین اسلامی نگرانی نداشته باشد، در حق کسی تجاوز، ظلم و تعدی صورت نمی‌گیرد و این قوانین با روش‌های مناسب تطبیق می‌شود.
او تصریح کرد: این قوانین برای هیچ‌کس محدودیت نیست و در تطبیق آن از نرمی بسیار کار گرفته می‌شود.
وی همچنان بیان داشت: این‌گونه نگرانی‌های بی‌اساس از سوی جهت‌های مختلف بر موقف امارت اسلامی تاثیری ندارد، زیرا برای تطبیق و انفاذ شریعت، قربانی‌های فراوان داده‌ایم و ما در این راستا به آرمان‌های ملت مجاهد و شهدای پاک خویش متعهد می‌باشیم.
پس از توشیح این قانون، سازمان ملل متحد و شماری از کشورها با انتقاد از آن گفته‌اند که این قانون طالبان، حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان را به شدت محدود می‌سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا