آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: پاکستان در تلاش تضعیف رابطه ما با چین است

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حاکمان سرپرست پاکستان را متهم کرد که در تلاش تضعیف رابطه کابل با چین است.

ذبیح‌الله مجاهد گفته که روابط بین افغانستان و چین نسبت به هروقت دیگر اکنون گرم‌تر است و برای توسعۀ بیشتر آن تلاش شده است.

روز گذشته در حالی که یک هيئت امنیتی حکومت پاکستان در کابل بود و به گفته مقامات پاکستانی در مورد حمله خونین چند ماه قبل در خیبرپختونخوا بر اتباع چینی معلومات جمع‌آوری می‌کرد، سخنگوی طا-لبان گفت که اسلام‌آباد برای تخریب روابط بین افغانستان و چین تلاش می‌کند.

در همین حال، مقام‌های پاکستانی می‌گویند که حمله در منطقه بشام خیبرپختونخوا در ۲۶ ماه مارچ از سوی تحریک طا-لبان پاکستان انجام شده و تأکید می‌کنند که برنامه این حمله در افغانستان طرح‌ریزی شده است.

مجاهد گفته: «هدف قرار دادن اتباع چینی در پاکستان، این مرتبط به پاکستان است و به افغانستان هیچ ربطی ندارد و کدام راپوری را که پاکستانی‌ها نشر کرده اند یک تلاشی است که بین چین و افغانستان یک بی اعتمادی را ایجاد کنند. ما این را بار بار رد کرده‌ایم و غیرمنطقی هم است».

او گفت که کابل برای بهبود روابط با اسلام‌آباد تمام تلاش خود را کرده؛ اما اتهام‌های بی‌جا و بی‌موردی که پاکستان علیه افغانستان وارد می‌کند دردی را دوا نکرده؛ بلکه سبب خدشه‌دار شدن روابط میان دو کشور خواهد شد.

آقای مجاهد همچنین گفت که اگر در پاکستان کدام رویداد امنیتی صورت می‌گیرد، نباید به افغانستان ربط داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا