آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجمع علما و متنفذین تشیع: حکومت همه شمول دسیسه غربی‌ها است

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان می‌گویند که حکومت همه شمول دسیسه غربی‌ها است و آنها می‌خواهند افراد فاسد گذشته را فرصت بدهند تا با سرنوشت مردم بازی کنند.

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان از ۲۷ رجب سالروز  بعثت پیامبر اسلام و همچنان سالروز خروج ارتش سرخ شوروی و پیروزی جهاد مردم افغانستان تجلیل کردند.

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان امروز دوشنبه ( ۱ حوت) از سالروز بعث پیامبر اسلام و همچنان خروج ارتش سرخ شوروی با حضور داشت مقامات امارت اسلامی و شهروندان تجلیل کردند.

سید حسن فاضل‌زاده رییس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان گفت که ما شاهد تحول بزرگ در افغانستان بودیم تغییر نظام و حاکمیت حکومت اسلامی.

آقای فاضل‌زاده افزود که غربی‌ها در پشت برخی از دسیسه‌ها قرار دارند که یکی از این دسیسه‌ها ایجاد حکومت همه شمول است که نگرانی مردم این است که یک بار دیگر افراد فساد حکومت‌های گذشته دوباره وارد حکومت شوند. بحث همه شمولی و فراگیری باید تبیین شود تا بر همگان روشن شود.

آقای فاضل‌زاده افزود که نظام مقتدر و اسلامی، تقویت ارزش‌های اسلامی، توانمندسازی اقتصاد افغانستان، اعتماد به مردم و اکثریت خاموش جامعه، حذف مفسدین و عوامل فساد، حاکمیت مستضعفین، گزینش استعدادهای متعهد از خواسته‌های مردم در این شرایط است.

وی گفت: «ایجاد حکومت همه شمول یعنی چی. ما باید صف مان را از مفسدین و کسانی که آزموده شده است جدا سازیم و دیگر به آنها اجازه ندهیم با سرنوشت مردم بازی کنند».

آقای فاضل‌زاده افزود که نشست بن یکی از مشکلات افغانستان بود که مردم را به اقوام مختلف تقسیم بندی کردند.

وی همچنان افزود که امارت اسلامی متکی به عواید ملی است با آن هم ما خواستار این هستیم که مالیات بر اساس درآمد و عواید و پس از سنجش آن باشد تا منجر به فشار بر کار و کاسبی افراد نگردد.

از سویی هم، سید جواد بلخابی رییس کمیسیون حل منازعات کوچی‌ها و ده‌نشین افغانستان گفت که حکومت اسلامی بهترین نظام در جامعه امروزی است و جوامع مسلمان باید از اسلام الگو بگیرند.

آقای بلخابی افزود که ما در شرایطی از بعثت پیامبر تجلیل می‌کنیم که در کشور ما یک حکومت اسلامی ایجاد شده است که ملت باید از این نظام حمایت کند و باعث ترقی و استمرار این نظام شود.

محمد عیسی غزنوی معاون  شورای علمای استخبارات ۰۶ گفت: ما ۴۲ سال در برابر کفار و حامیان کفار جنگیدیم و خداوند ما را یاری کرد و ما در این جنگ‌ها پیروز بودیم. ما در این جنگ حتا در یک روز ۲۴ هزار مجاهد را از دست دادیم ولی باز هم ناامید نشدیم و به مبارزه علیه متجاوزین ادامه دادیم.

آقای غزنوی با اشاره به زلزله ترکیه که تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است گفت: زلزله ترکیه خواست خدا بود که در یک دقیقه از بین رفت و این زلزله نتیجه اعمال انسان‌ها بود.

وی افزود که امارت اسلامی از مردم و مردم از امارت است و کشورهای خارجی می‌خواهند که در این وطن یک اتحاد و یک حکومت اسلامی شکل بگیرد.

آقای غزنوی افزود که چنین حکومت اسلامی که در افغانستان شکل گرفته در جهان وجود ندارد کشوری که قاضی آن هندو باشد نمی‌تواند قوانین اسلامی را پیاده کند. کشوری که نتواند دزد را بگیرد، اختطافچی را بگیرد، ظالم را بگیرد نمی‌تواند حکومت اسلامی باشد.

آقای غزنوی افزود که هیچ قوم بر قوم دیگر برتری ندارد و همه برابر هستند و امروز امارت اسلامی نیز برای همه اقوام است و کار می‌کند. درست است که کم‌وکاستی وجود دارد. ۲۰ سال است که به مردم افکار غیر اسلامی تزریق می‌شد این در یک روز و یک سال قابل ترمیم نیست ولی ما باید برای حفظ این انقلاب کار کنیم.

گفتنی است که در اخیر این‌ مراسم روی خواسته‌های مردمی تاکید شده و مسئولان امارت اسلامی و برگزار کنندگان این برنامه برای حفظ اخوت و برادری دعای وحدت را خواندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا