آخرین اخبارافغانستانسیاست

مخالفت کنسولگری‌های افغانستان در هند با تصمیم سفارت برای تعطیلی

خبرگزاری دید: به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر تعلیق فعالیت سفارت و در بحبوحه اتهامات مبنی بر عدم حمایت وزارت خارجه هند از سفارت افغانستان، کنسول‌گری‌ها با تعطیلی سفارت مخالفت کرده‌اند.

به نقل از هندو، در حالی که آخرین دیپلمات‌های باقی‌مانده افغانستان در دهلی با استناد به کمبود منابع و عدم حمایت وزارت امور خارجه هند، در حال برنامه‌ریزی برای خروج هستند، اقدام برای بستن سفارت می‌تواند سایه‌ای طولانی بر آینده حدود ۲۵ هزار پناهجوی افغان در هند به وجود آورد.

این امر همچنین می‌تواند به طا-لبان اجازه دهد کنترول نمایندگی‌ها در هند را در دست بگیرند.

با این حال، سرکنسولگری‌های افغانستان در بمبئی و حیدرآباد با بسته شدن کامل سفارت مخالفت کرده‌اند.

با توجه به اختلافات میان نمایندگی افغانستان در دهلی با کنسولگری‌های حیدرآباد و بمبئی و همچنین تنش‌های قبلی در داخل سفارت در حالی که طا-لبان تلاش می‌کنند سفیر جدیدی را تعیین کنند، منابع دولتی هند می‌گویند که آن‌ها منتظر می‌مانند و اوضاع را بررسی می‌کنند.

فرید موموندزی سفیر نظام جمهوری در دهلی نو، چندین ماه است که در لندن به سر می‌برد و اکثر دیپلمات‌های دیگر در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده امریکا، کانادا، اروپا و استرالیا پناهندگی دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر، آقای نعیمی و مسئول آموزشی این سفارت، آخرین دیپلمات‌های باقی مانده در دهلی هستند و انتظار می‌رود که عازم اروپا شوند و چهار کارمند هندی برای مراقبت از این مأموریت باقی خواهند ماند.

گفته می‌شود که از وزارت خارجه هند به دلیل امتناع از پاسخ به درخواست‌های حمایت و همچنین عدم تمدید ویزای دیپلماتیک برای دیپلمات‌ها انتقاد شده است.

بر بنیاد این گزارش، طا-لبان به طور دایم خانواده‌های دیپلمات‌های سفارت افغانستان را تهدید کرده‌اند که عدم حمایت دولت هند منجر به تعلیق فعالیت سفارت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا