آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثمنطقه

مرکز آموزش پهپاد زیر نظر حمزه بن لادن در کندز!

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که القاعده در کندز یک مرکز آموزش پهپاد را نظارت می‌کند که در آن جنگجویان داعش خراسان نیز دوره‌های آموزشی می‌بینند.

به نقل از Specialeurasia.com، یک منبع گفته است که القاعده در ولایت کندز یک مرکز آموزشی پهپاد راه‌اندازی کرده که در آن جنگجویان داعش خراسان نیز دوره‌های آموزشی می‌بینند.
بر بنیاد این گزارش، این مرکز تحت نظارت مستقیم حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن قرار دارد.
این مرکز از تکنیک‌های درگیری روسیه و اوکراین و تاکتیک‌های قبلی داعش در عراق و سوریه بهره می‌برد.

به گفته این منبع، یک افسر سابق وزارت امور داخله در یکی از جمهوری‌های آسیای میانه، به شمال افغانستان نقل مکان کرده و در حال حاضر بر عملیات آموزشی (جهاد با پهپاد) نظارت می‌کند.
بر اساس گزارش‌ها، افرادی که از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند، در چندین کشور مانند: تاجیکستان، ازبیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و کشورهای مختلف اروپایی موفق به کسب موقعیت قانونی شده‌اند.

در افغانستان، طالبان از پهپادهای ساخت چین برای نظارت استفاده می‌کنند.
سازمان‌های قاچاق مواد مخدر همچنین از پهپادها برای حمل و نقل مواد مخدر برون‌مرزی استفاده می‌کنند و ممکن است از مرکز آموزشی کندز برای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کنند.

طبق این گزارش، کشورهای آسیای مرکزی و اروپا با خطر تشدید حملات تروریستی با استفاده از پهپاد مواجه هستند که این امر به اجرای تدابیر امنیتی شدیدتر و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا