آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانخبر های مهمرسانه‌هازنان

مرکز خبرنگاران افغانستان ۵ خبرنگار سال را معرفی کرد

خبرگزاری دید: مرکز خبرنگاران افغانستان ۵ خبرنگار را به‌گونه مشترک به‌ عنوان «خبرنگار سال» ۱۴۰۲ معرفی کرد. طاهر احمدی از رسانه رخشانه، فریدالله محمدی، میترا مجیدی و نصیراحمد صالحی از طلوع‌نیوز و امین کاوه از روزنامه‌ ۸صبح برندگان امسال این جایزه‌اند. برنامه معرفی خبرنگاران سال، روز گذشته از ساعت ۷/۳۰ تا ۹ شام در شهر بروکسل – بلجیم برگزار شد.

مرکز حامی رسانه‌ها و خبرنگاران، روز جمعه ( ۱۷حمل) در برنامه‌ای در بروکسل بلجیم اسامی برندگان جایزه «خبرنگار سال» را اعلام کرد. احمد قریشی، رئیس اجرایی این مرکز گفته است که در این رقابت بیش از ۴۰ رسانه ملی و محلی شرکت کردند. به گفته آقای قریشی، هیات داوران این رقابت گزارش‌های اشتراک‌کنندگان را بررسی کرد.

به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ او افزود از میان کارهای نامزدشده، گزارش امین کاوه، خبرنگار روزنامه ۸صبح در مورد اختلافات رئيس عزیزی بانک با یکی از مشتریانش و گزارش طاهر احمدی، خبرنگار رسانه رخشانه در مورد وضعیت مهاجران افغان در پاکستان برنده این جایزه شدند.

برندگان دیگر این جایزه گزارش میترا مجیدی، خبرنگار طلوع‌نیوز در مورد کودکان کار و گزارش نصیر احمد صالحی، خبرنگار دیگر این شبکه درباره معضل کم‌آبی در ولایت فراه بودند. همچنین مصاحبه فریدالله محمدی، مجری طلوع‌‎نیوز با وزیر دفاع طا-لبان از جمله برندگان جایزه است.

سال گذشته؛  محمد یوسف حنیف خبرنگار طلوع‌نیوز در پکتیا، محمد عارف یعقوبی گزارشگر افغانستان اینترنشنال و مرجان وفا محمدی خبرنگار رادیو کلید در هرات با کسب بیشترین امتیاز، به طور مشترک جایزه خبرنگار سال افغانستان در سال ۱۴۰۱ را بدست آوردند

رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان در نزدیک به سه سال گذشته در حالی به فعالیت خود ادامه‌ داده‌اند که هدف سیاست‌های محدودکننده و سانسور شدید حکومت طا-لبان قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا