آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هازنانکودکانمنطقه

مسکو: حذف احتمالی طا-لبان از فهرست سیاه به خاطر مبارزه با تروریزم است

خبرگزاری دید: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تصمیم این کشور برای حذف طا-لبان از فهرست سازمان‌های نامطلوب گفته که این اقدام برای ایجاد ارتباط با طا-لبان در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود.

ماریا زاخارووا امروز یکشنبه(۲۰ جوزا) در حاشیه نشست مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ گفته است برخی وبلاگ نویسان و روزنامه‌نگاران به این واقعیت که روسیه با جنبش طا-لبان در ارتباط است، واکنش تندی نشان می‌دهند.
او به خبرگزاری تاس گفته است: کار روی حذف احتمالی جنبش طا-لبان از فهرست سازمان‌های نامطلوب بر اساس نیاز به ارتباط با آن‌ها، از جمله مبارزه با تروریزم است.
زاخارووا افزوده است: ظاهرا، کسانی که در رابطه به این مسئله می‌نویسند نمی‌دانند که راه‌حل مشکلاتی مانند مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر، تروریزم و جرم‌های سازمان‌یافته به این ارتباط و تماس نیاز دارد. این به نفع ما است که در راستای منافع ملی خود به این تغییرات واکنش نشان دهیم.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اکنون برای همه بسیار جالب است که تصمیم مربوط به حذف از این فهرست، چگونه و به چه شکلی اتخاذ یا تدوین خواهد شد.
او اظهار داشته است: این یک کار میان‌وزارتی است و شامل کارشناسان حوزه‌های مختلف می‌شود. اما این امر اساسا بر بنیاد اصل اصولی حل مشکلاتی است که توسط امریکایی‌ها در داخل افغانستان ایجاد و تشدید شده است، و البته، هم افغانستان، منطقه و کشورهای جهان باید به آن پاسخ دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا