آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

مسکو: دومین نشست بین‌المللی در باره افغانستان با میانجی‌گری سازمان ملل دایر می‌شود

خبرگزاری دید: نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته که نشست بزرگ بین‌المللی با میانجی‌گری سازمان ملل قرار است در آینده نزدیک درباره اوضاع افغانستان برگزار شود.

ضمیر کابلوف نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه به تاس گفته است که یک نشست بین‌المللی دیگر با میانجی‌گری سازمان ملل متحد و نمایندگان ویژه در امور افغانستان ممکن است در آینده قابل پیش‌بینی برگزار شود.

کابلوف: ما و شرکای منطقه‌ای‌مان به خاطر داریم که [آنتونیو] گوترش، دبیرکل سازمان ملل، قصد داشت نمایندگان ویژه‌ را گردهم آورد، همان‌طور که او پس از دریافت گزارش از هماهنگ‌کننده ویژه خود در بهار این کار را در دوحه انجام داد، به یاد دارید.

او در پاسخ به این سوال که آیا روسیه قصد دارد در آینده نزدیک در مورد افغانستان نشستی داشته باشد یا خیر، افزوده است: تا جایی که من می‌بینم، چنین گزارشی ارائه و توزیع شده است. ما باید آن را به طور کامل مطالعه کنیم، زیرا او [دبیر کل سازمان ملل] گفت که پس از تجزیه و تحلیل همه طرف‌های مربوطه، مایل است دوباره همه را در جایی برای تبادل نظر گردهم آورد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما عجله‌ای نداریم. ابتدا این گزارش را بررسی می‌کنیم، ما از قبل شروع کرده‌ایم و احتمالاً دعوت نامه‌ای از نیویارک خواهد آمد.

به گفته کابلوف، چنین نشستی فرصتی برای «گفت‌وگو با شرکا و هم‌فکران» در حاشیه آن نشست فراهم می‌کند.

گفتنی است که آنتونیو گوترش به تاریخ ۱ تا ۲ می ۲۰۲۳ در دوحه نمایندگان ویژه روسیه، بریتانیا، آلمان، هند، اندونیزیا، ایران، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، چین، ناروی، امارات متحده عربی، پاکستان، عربستان سعودی، ایالات متحده، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، ازبیکستان، فرانسه، جاپان و همچنین از اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی را گردهم آورده بود و در مورد افغانستان تبادل نظر شد.

او پس از این نشست گفته بود که پس از دریافت گزارش سینیرلی اغلو هماهنگ کننده ویژه این سازمان در امور افغانستان دومین نشست را نیز دایر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا