آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستان

مشکل روادید رانندگان تجاری برای ورود به پاکستان حل شد

خبرگزاری دید: در حالیکه فردا ۳۱ مارچ دولت پاکستان آخرین مهلت را برای ورود رانندگان موترهای تجاری و بازرگانی بدون ویزا و بدون پاسپورت به کشور تعیین کرد، حکومت طا-لبان از رفع منع سفر این رانندگان کشور به پاکستان خبر می دهد. وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست گفته است؛ بر اساس توافق جدید با طرف پاکستانی، رانندگان فاقد ویزا و پاسپورت می توانند با اخذ اسناد موقت عبور و مرور برای یک سال دیگر به آن کشور سفر کنند.

عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طا-لبان با ارسال یک فایل تصویری به رسانه‌ها می گوید: بر اساس توافق با مقامات اسلام آباد رانندگان فاقد ویزا و پاسپورت با اخذ اسناد موقت یکساله تا پایان یک سال توافق می توانند به پاکستان عبور و مرور داشته باشند در همین حال وی افزود: این توافق از اول ماه می – ۱۲ ثور قابل اجرا است.

قابل یاد آوری است که هیئتی از وزارت تجارت پاکستان روز دوشنبه هفته گذشته (۶ حمل) در یک سفر دو روزه به کابل رفته بودند تا موانع سر راه روابط تجارتی میان دو کشور را حل نمایند.

همچنین ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طا-لبان در صفحه ایکس خود نگاشته بود که طی این دور روز گفتگوی میان هیئت تجاری پاکستانی و حکومت طا-لبان بر جدایی تجارت از سیاست تأکید شده است.

اما بازرگانان کشور از پاکستان می خواهند که به وعده های شان عمل کند و می گویند پاکستان مدت هاست که وعده های خود را در تجارت نادیده گرفته و مسایل سیاسی را با تجارت آمیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا