آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمدسته بندی نشده

معاون دبیرکل سازمان‌ملل‌متحد استعفا می‌دهد

خبرگزاری دید: «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه قصد دارد در پایان ماه میلادی ژوئن- سرطان به دلایل مرتبط با سلامتی‌اش از سمت خود کناره‌گیری کند. گریفیتس که یک دیپلمات و میانجی گر ماهر است، نقشی کلیدی در رهبری واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد و شرکا و مذاکره برای راه‌حل های برخی از لاینحل ترین بحران‌ها ایفا کرده است.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه(۵ حوت) به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزد: مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را از قصد خود برای کناره گیری به دلایل سلامتی مطلع ساخته است.

او افزود: دبیرکل سازمان ملل از آقای گریفیتس به خاطر رهبری و خدمات فوق‌العاده‌اش به سازمان ملل متحد و جامعه بشردوستانه در حمایت از مردم آسیب دیده از بحران‌ها و بسیج منابع برای رفع نیازهای آنها قدردانی می‌کند.

فرحان حق اضافه کرد: گریفیتس که ریاست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) را بر عهده دارد، در ژوئیه ۲۰۲۱ در زمان افزایش نیازهای بشردوستانه و کاهش منابع به این سمت رسید. او به طور خستگی ناپذیر از کمک های حیاتی برای ارسال به نیازمندان و منابع مورد نیاز برای انجام این کار دفاع کرد.

سخنگوی سازمان ملل گفت: گریفیتس که یک دیپلمات و میانجی گر ماهر است، نقشی کلیدی در رهبری واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد و شرکا و مذاکره برای راه‌حل های برخی از لاینحل ترین بحران‌ها ایفا کرده است.

به گفته او، گریفیتس تا پایان ماه ژوئن به کار خود ادامه خواهد داد تا امکان جایگزینی بدون مشکل او فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا