آخرین اخبارعلم و دانشفناوری و اطلاعاتگزارش

معرفی قابلیت‌ها و توانایی‌های آیفون ۱۶پرو

خبرگزاری دید: آیفون‌های جدید نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند و آیفون ۱۶ پرو مکس با صفحه ۶.۹ اینچی به بزرگ‌ترین نمایشگر تاریخ آیفون مجهز شده است.

چند ماه قبل که تغییرات کلیدی مانند دکمه های کناری و بطری های بزرگتر در این مدل موبایل شایعه شده بود. اینک تراشه اپل با هوش مصنوعی همراه شده است و رنگبندی جدید آیفون ۱۶ پرو، فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ نیز منتشر شده است.

در طی دو سال گذشته، سایز حاشیه‌های نسخه‌های پرو به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. این کار اولین بار در آیفون ۱۴ پرو با حاشیه ۳.۵ میلی متری شروع شد و به آیفون ۱۵ پرو با ۲ میلی متر حاشیه رسید. اگر شایعات درست باشند، در آیفون ۱۶ پرو ما انتظار حاشیه‌هایی بین ۱.۳ میلی متر تا ۱.۴ میلی متر را داریم.

در حالی که این کاهش حاشیه برای کاربران آیفون جذاب و راضی‌کننده است، باید گفت که حاشیه در این موبایل ها نقش‌های مهمی دارد. مثلا این‌که از صفحه نمایش در برابر لمس شدن‌های ناخواسته مراقبت می‌کند.

با این‌که کاهش حاشیه‌ها باعث زیبایی بصری بیشتر آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس می‌شود، اما احتمال باز کردن ناخواسته برنامه‌ها را بالا می‌برد.

مشخص شده است که آیفون ۱۶ پرو بطری با ظرفیت ۳۵۷۷ میلی آمپر ساعتی دارد که بیش از ۹ درصد بزرگتر از بطری آیفون ۱۵ پرو ۳۲۷۴ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

آخرین تایید‌های کمپانی سانی دیکسون نشان می‌دهد که آیفون ۱۶ پرو در ۵ رنگ آبی، سبز، مشکی، صورتی و سفید می باشد.

براساس گزارش‌های منتشر شده iPhone 16 Pro و آیفون ۱۶ پرو مکس، صفحه نمایش کشیده‌تری دارند. این گوشی‌ها از صفحه نمایش با نسبت تصویر ۲۰:۹ یا ۲۰.۵:۹ می باشد. این قابلیت باعث می‌شود که به جای استفاده از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی و صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی از صفحه نمایش ۶٫۲X اینچی استفاده کنند.

همچنین در آیفون ۱۶ و حتی آیفون ۱۷ ویژگی Dynamic Island قرار گرفته روی این گوشی‌ها با طراحی جدیدی مواجه شده است. شاید حسگر تشخیص چهره به زیر صفحه نمایش منتقل شود و تنها یک ناچ کوچک برای دوربین سلفی را روی صفحه نمایش ببینیم. این کار هم باعث می‌شود که فضای بیشتری روی صفحه نمایش در اختیار داشته باشید.

طبق گزارشات مارک گورمان در نشریه Bloomsberg که نشریه قابل استنادی است، در کنار این سری موبایل، شاهد رونمایی از نسل جدید ساعت و ایرپاد نیز خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا