آخرین اخبارآسیای میانهافغانستانامنیت و حوادثانفجارمنطقه

مقام امریکایی: مقابله با داعش به‌ نفع طا-لبان است

خبرگزاری دید: سخنگوی سفارت امریکا در پاکستان بر حمایت از تلاش‌های پاکستان در مقابله با تروریزم تاکید کرده است.

ایالات متحده بر حمایت از تلاش‌های پاکستان علیه تروریزم تاکید کرده و گفته که اسلام‌آباد و واشنگتن “در پایبندی طالبان به تعهدات ضد تروریزم خود نفع مشترک دارند.”
سخنگوی سفارت امریکا در اسلام‌آباد در مصاحبه‌ای با پاکستان آبزرور گفته است که نفع پایدار امریکا و پاکستان در این است که اطمینان حاصل کنند افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه امن تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود.
آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان هفته گذشته ابراز تاسف کرد جهان از افغانستان چشم‌پوشی می‌کند و این امر می‌تواند حمله دیگری به سبک ۱۱ سپتمبر را از این کشور رقم بزند. 
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست این اظهارات درانی را به شدت رد کرد و گفته بود که مسائل و تهدیدهایی که درانی به آن‌ها اشاره می‌کند، بیشتر از پاکستان ممکن اتفاق افتد تا افغانستان.
سخنگوی سفارت امریکا در رابطه به این اظهارات گفته است: منافع بلندمدت ما در افغانستان این است که اطمینان حاصل کنیم این کشور دیگر هرگز به پناه‌گاه امن تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود، به ویژه کسانی که می‌خواهند به ایالات متحده یا شرکا یا متحدان ما آسیب برسانند.
وی افزوده است: ما مرتباً با رهبران پاکستانی برای تقویت امنیت منطقه تعامل داریم. ما همچنین با طیفی از نهادهای ملکی پاکستان همکاری می‌کنیم تا فرصت‌هایی را برای ایجاد ظرفیت در شناسایی، پیشگیری و پاسخ به تهدیدهای گروه‌های تروریستی مشخص کنیم.
این مقام امریکایی با بیان این‌که ایالات متحده در برابر تهدیدات ناشی از داعش-خراسان هوشیار است، مشارکت فعال طالبان افغانستان در مبارزه با این گروه تروریستی را تایید کرده است.
او بیان داشته است: واضح است که این به نفع طالبان (افغان) است که به تلاش‌های خود برای مقابله با این گروه تروریستی خشن ادامه دهند و آن‌ها تمایل خود را برای مهار این تهدید نشان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا