آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانخبر های مهم

وزیر صحت عامه:

ممکن ۱۶ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شود و ۱۱۰ هزار نفر بمیرد

وزیر صحت عامه می‌گوید که در صورت عدم توجه شهروندان به توصیه‌های صحی، پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که امکان مبتلا شدن بیش از نیم نفوس کشور به کرونا وجود دارد.

وزیر صحت عامه می‌گوید که در صورت عدم توجه شهروندان به توصیه‌های صحی، پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که امکان مبتلا شدن بیش از نیم نفوس کشور به کرونا وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، فیروزالدین فیروز روز سه‌شنبه (۵ حمل) در یک نشست خبری گفت که در حال حاضر ۴۲ واقعه مثبت کروناویروس در ۱۳ ولایت ثبت شده است که ۴۱ تن از مبتلایان مرد و یک مبتلا زن است.
آقای فیروز افزود که در هفته‌های آینده تعداد واقعات مثبت این ویروس در افغانستان افزایش خواهد یافت؛ اما به گفتۀ وی «در صورت عدم همکاری و هماهنگی در تمام سطوح» افزایش واقعات، تکان‌دهنده خواهد بود.
فیروز گفت: «هشدار دهنده است؛ اما باید به سمع مردم برسانم تا جدیت را بیشتر بسازند. سازمان صحی جهان می‌گوید که بیشتر از ۸۰ درصد مردم خصوصاً مردم افغانستان به این مبتلا خواهند شد، وقتی محاسبه می‌کنیم بیش از ۱۶ میلیون هموطن ما به این مبتلا خواهند شد».
به گفته وزیر صحت، از میان ۱۶ میلیون، ۷۰۰ هزار نفر نیاز به بستر شدن در شفاخانه‌ها دارند و از این میان ۲۱۰ هزار نفر دیگر نیاز به مراقبت‌های جدی خواهند داشت. او گفت: «از ۲۱۰ هزار فرد، احتمال فوت ۱۱۰هزار نفر وجود دارد».
در همین حال، قرار است قیود گشت و گذار روزانه در ولایت هرات نیز اجرا شود. وزیر صحت گفت که طرزالعمل محدودیت گشت روزانه نهایی خواهد شد و به زودترین فرصت در هرات اجرا می‌گردد. به گفته آقای فیروز، محدودیت‌های گشت روزانه کمتر از قرنطین است.
در حال حاضر ۲۲ واقعه مثبت کرونا در هرات، چهار واقعه در سمنگان، سه واقعه در بلخ، سه واقعه در لوگر، دو واقعه در کابل، دو واقعه در زابل، دو واقعه در فراه و چهار واقعۀ دیگر در کاپیسا، دایکندی، قندهار و بادغیس ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا