آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهجهانخبر های مهم

مناظره انتخاباتی؛ ترامپ، بایدن حقوق بشر را در افغانستان نادیده گرفتند

خبرگزاری دید: جو بایدن و دونالد ترامپ در مناظره انتخاباتی‌شان بر سر خروج از افغانستان بر یکدیگر تاختند و هیچ اشاره‌ای به حقوق بشر در این کشور نکردند. غرب به رهبری امریکا با حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان ۲۰ سال حضورشان را در افغانستان توجیه کرد.

به نقل از اسکای نیوز، در این مناظره انتخاباتی، دونالد ترامپ حدود ۸ دقیقه به جو بایدن به خاطر مدیریت خروج از افغانستان تاخت و او را به باد انتقاد گرفت.

ترامپ خروج آشفته از افغانستان را “شرم‌آورترین لحظه در تاریخ امریکا” توصیف کرد و بایدن را متهم کرد که “میلیاردها دالر تجهیزات” را برای طالبان گذاشته و مسئول کشته شدن ۱۳ نظامی امریکایی در میدان هوایی کابل است.

ترامپ خروج نامطلوب از افغانستان را با جنگ در اوکراین مرتبط دانسته و گفته است که ولادیمیر پوتین به دلیل بی‌کفایتی و ضعفی که در ۲۰۲۱ نشان داده شد، جرات کرد به اوکراین حمله کند.

ترامپ گفته است: این رویای او(پوتین) بود، او هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد، و صراحتا بگویم اسراییل هرگز توسط حماس مورد تهاجم قرار نمی‌گرفت، نه در یک میلیون سال… تمام جهان زیر دست او (بایدن) منفجر می‌شود.

در پاسخ، بایدن نیز گفته است: در تمام زندگی‌ام هرگز این همه بداخلاقی نشنیده‌ام، زیرا او (ترامپ) سعی دارد از سابقه خود دفاع کند.

با این حال، دو طرف مسئله حقوق بشر را در افغانستان که امریکا ۲۰ سال حضور خود را توجیه می‌کرد، کاملا نادیده گرفت و هیچ اشاره‌ای به آن نکردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا