آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

مک‌مستر: ترامپ کمک به پاکستان را به دلیل “همدستی غیرقابل انکار” آی‌اس‌آی با تروریست‌ها متوقف کرد

خبرگزاری دید: جنرال اچ. آر. مک‌مستر، مشاور سابق امنیت ملی امریکا، فاش کرد که «همدستی غیرقابل انکار» سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) با گروه‌های تروریستی وجود داشت و این‌که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور وقت امریکا، با مقاومت وزارت خارجه و پنتاگون بر سر ارایه کمک‌های امنیتی به اسلام‌آباد روبرو شد.

مک‌مستر گفته است که جیم متیس، وزیر دفاع وقت، در حال برنامه‌ریزی تحویل بسته کمک نظامی ۱۵۰ میلیون دالری موترهای زرهی به اسلام‌آباد بود که با مداخله او این کمک‌ها متوقف شد.
وی افزوده است: سخت بود که دولت و وزات دفاع حتی از دستورات ترامپ برای توقف برخی فعالیت‌ها پیروی کنند. من متوجه شدم که برخلاف استراتژی جنوب آسیا که خواستار تعلیق همه کمک‌ها به پاکستان به جز چند استثنا بود، زمانی که متیس از اسلام‌آباد بازدید کرد، پنتاگون قرار بود بسته کمک‌های نظامی شامل موترهای زرهی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلون دالر امریکایی را تحویل دهد.
به نقل از هندوستان تایمز، متیس در کتابی نوشته که او با اکراه این محموله کمک‌ها را متوقف کرد، اما سایر کمک‌ها ادامه یافت.
ترامپ در روز سال نو در برگه اکس (توییتر) خود نوشت: ایالات متحده به طرز احمقانه‌ای بیش از ۳۳ میلیارد دالر در ۱۵ سال گذشته به پاکستان کمک کرده است و آن‌ها چیزی به ما نداده‌اند. اما با دروغ و فریب رهبران ما را احمق می‌پندارند. آن‌ها به تروریست‌هایی که ما در افغانستان شکار می‌کنیم پناه‌گاه امن می‌دهند. اما دیگر نه!»
با این حال، پاکستان رفتار خود را تغییر نداد و به عنوان یک توهین، حافظ سعید، مغز متفکر حملات تروریستی بمبئی را در آستانه دیدار متیس آزاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا