آخرین اخباراجتماعافغانستان

ناامنی غذایی؛ اتحادیه اروپا ۷٫۶ میلیون یورو به مردم افغانستان اختصاص داد

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا ۷٫۶ میلیون یورو برای کمک به ناامنی غذایی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اختصاص داده است.

اتحادیه اروپا ۷٫۶ میلیون یورو به پروژه‌ای اختصاص داده است که توسط افغان‌اید Afghanaid مدیریت می‌شود تا به سطوح بسیار نگران‌کننده ناامنی غذایی جوامع آسیب‌پذیر از طریق حمایت از کشاورزان و نیازهای آن‌ها، بهبود تولید مواد غذایی و احیای زمین‌های زراعتی در ولایات بدخشان، دایکندی، غور، سمنگان، جوزجان و تخار رسید‌گی شود.

ناامنی غذایی در افغانستان گسترده است و زنان، جوانان و خانواده‌های دارای معلولیت تحت تأثیر قرار گرفته اند.

۱۷٫۲ میلیون افغانستانی در اپریل ۲۰۲۳ سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد را تجربه کردند. افغانستان همچنین در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر است و در زمره کشورهایی قرار دارد که بیشترین آسیب را از تهدیدهای اکولوژیکی از جمله خشکسالی، سیل و افزایش دما دیده است.

اتحادیه اروپا و شرکای آن متعهد به رویکرد اصولی با حصول اطمینان از مشارکت مستقیم زنان و مردان در فعالیت‌های این پروژه و بهره‌مندی از آن‌ها است.

رافائلا یودیچه کاردار اتحادیه اروپا گفته است: ما متعهد هستیم که به مردم افغانستان، به ویژه آسیب‌پذیرترین افراد در جوامع محلی مانند خانواده‌های تحت سرپرستی زنان که نمی‌توانند نیازهای اولیه خود را برآورده کنند، کمک کنیم.

چارلز دیوی مدیر عامل افغان‌اید گفته است: در زمانی که تعداد زیادی از افغانستانی‌ها غذای کافی ندارند، بسیار مهم است که اقدامات بیشتری انجام شود تا خانواده‌های آسیب‌پذیر بتوانند غذای بیشتر تولید و درآمدهای خود را تقویت و متنوع کنند. این امر به ویژه برای افراد دارای معلولیت، که به طور نامتناسب تحت تأثیر بحران کنونی قرار دارند، بسیار مهم است.

گفتنی است که با خروج غرب از افغانستان اتحادیه اروپا نمایندگی خود را در کابل فعال نگه داشته و سعی کرده به مردم این کشور کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا