آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهم

نبیل: سکوت مقامات امریکایی درباره نشست دوحه بی‌کفایتی است/ استعفا دهند

خبرگزاری دید: رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور در ادامه انتقادها نسبت به محرومیت نمایندگان زنان و جامعه مدنی در نشست آتی دوحه، گفت که سکوت مقامات امریکایی بی‌کفایتی کامل آن‌ها را نشان می‌دهد.

رحمت‌الله نبیل با ابراز نگرانی در برگه ایکس خود از نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان خواست یا در این رابطه موقف‌گیری کنند یا استعفا دهند.

نبیل: ‏نمایندگان وزارت امور خارجه، آقای تام وست و خانم رینا امیری نیز در مورد محرومیت زنان از شرکت در نشست دوحه سکوت کرده‌اند.  این امر به ویژه در مورد خانم امیری نگران‌کننده است، زیرا حقوق زنان و حقوق بشر افغانستان در حیطه لایحه وظایف و مسولیت‌های او از جانب ایالات متحده امریکا قرار دارد.

به گفته وی، گروه‌های جامعه مدنی افغانستان باید از رینا امیری بخواهند که یا به این موضوع رسیدگی کند و موقف‌گیری نماید یا استعفا دهد.

بی کفایتی کامل او اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نبیل پیش از این با انتقاد شدید از سازمان ملل گفته بود که این سازمان در چرخش ناامیدکننده بارها در برابر خواسته‌های طا-لبان تسلیم شده و حقوق اساسی بشر و آرزوهای مردم افغانستان را نادیده گرفته است.

او افزوده بود: علی‌رغم اعلامیه‌ی ارزشمند منشور سازمان ملل مبنی بر “تاکید به حقوق اساسی بشر، کرامت و ارزش والای انسانی، و برابری حقوق زن و مرد”، این سازمان در افغانستان در حفظ این اصول ناکام بوده است.

گفتنی است که دور سوم نشست دوحه قرار است تا روزهای آینده به میزبانی سازمان ملل و حضور هیئت طا-لبان آغاز گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا