آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

نشست دوحه؛ گفت‌وگو با مقام‌های سرپرست ادامه دارد

خبرگزاری دید: در آستانه برگزاری نشست دوم دوحه به میزبانی ملل متحد و در مورد افغانستان، گفت‌وگوی دیپلمات‌های سازمان ملل متحد با مقام‌های سرپرست در کابل ادامه دارد.

در آستانه نشست دوحه در مورد افغانستان، ذاکر جلالی مشاور امیرخان متقی امروز چهارشنبه (۲۵ دلو) اعلام کرده است که گفت‌وگوهای مقام‌های سرپرست با برخی نمایندگان سازمان ملل همچنان جریان دارد.

به گفته مشاور وزیر خارجه، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه «طرفدار مشارکت معنادار در این نشست و تداوم تعامل با افغانستان و سایر کشورها است».

آقای جلالی گفته: «فرصت گفت‌وگوهای شفاف و عادلانه بین آن‌ها در سطح عالی وجود دارد و در همین حال دولت افغانستان می‌تواند به نمایندگی از افغانستان به مسئولیت خود عمل کند».

او افزوده: «مذاکرات بین امارت و سازمان ملل و بازیگران منطقه‌ای و غربی همچنان ادامه دارد. دوحه یک فرصت است، به شرطی که به خوبی مدیریت شود… اما جلسات بسیار بیش‌تری برگزار خواهد شد».

این در حالی است که نشست دوحه در امور افغانستان قرار است هفته آینده، در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در دوحه برگزار شود.

این نشست با میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و در آن پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» بر اساس قطعنامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست «بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی درباره‌ افغانستان به‌گونه‌ منسجم، هماهنگ و ساختارمند با درنظرگرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل افغانستان» گفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا