آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

نشست مشورتی عالمان دینی و مسئولان امنیتی در بلخ/ مسئولان به تامین امنیت ایام محرم تعهد دادند

خبرگزاری دید: شماری از عالمان دین، باشنده‌های ولایت‌های شمال و شمال شرق نشستی مشترک مشورتی را با مسوولان محلی طا-لبان به منظور پیش‌واز از ماه محرم، در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار نمودند.

در این نشست، شرکت‌کننده‌ها بر حفظ اتحاد و همبستگی میان همه شهروندان و مذاهب موجود در کشور تاکید کردند و از مسئولان طا-لبان خواستار ایجاد تسهیلات برای برگزاری مراسم عزاداری محرم شدند.

سید حیدر هاشمی؛ برگزارکننده این نشست می گوید:«تبلیغات دشمن را باید خنثی کنیم. ما باید کشور را بسازیم. برای آبادی، عزت و اقتدار اسلام و افغانستان، هم نیرو داریم و هم طرح و برنامه.»

علی‌مدد فاضل؛ عالم دین از ولایت بدخشان که در این نشست اشتراک داشته است، گفت: «خواست مردم این است که مراسم مذهبی و دینی‌شان را در کمال آرامش برگزار کنند.»

رضا عالم‌زاده، رییس شورای علما سرپل نیز اظهار داشت: «این‌که مردم جمع می‌شوند، بلاخره یک انگیزه و هماهنگی است بین عالمان اسلام.»

مسوولان محلی بلخ از تامین امنیت مسجدها و تکیه‌خانه‌ها در روزهای محرم اطمینان داده و از مردم خواسته‌اند تا در این راستا با نیروهای امنیتی هم‌کاری کنند.

عبدالجلیل شهید خیل، رییس معارف بلخ گفت: «هدف امارت اسلامی محدود کردن مراسم مذهبی یک قوم و وضع محدودیت بر یک مذهب نیست، فقط هدف‌شان حفاظت از تمام برادرهای ما است.»

سید نور آغا هاشمی رییس امر به معروف و نهی از منکر بلخ نیز اظهار داشت: «امارت اسلامی از اقتدار علما است. اگر این حکومت به مردم یک راه درست را نشان دهد، در چه زمانی این کار خواهد شد؟»

شرکت‌کننده‌های این نشست نیز از تلاش‌های امارت اسلامی جهت رسیدگی به خواسته‌های شهروندان کشور، به ویژه ایجاد فضای امن برای برگزاری برنامه‌های مذهبی، قدردانی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا