آخرین اخبارافغانستانسیاست

نصیر احمد فایق در کرسی نمایندگی افغانستان در ملل متحد باقی ماند

خبرگزاری دید: تصمیم گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره سرنوشت کرسی افغانستان بار دیگر به تعویق افتاده و نصیر احمد فایق در این کرسی باقی ماند.


پیشتر کمیته اعتبارنامه این سازمان تصمیم‌گیری در این مورد را به تعویق انداخته بود، اقدامی که کرسی افغانستان را در اختیار نماینده حکومت پیشین باقی می‌گذارد.
مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی سازمان ملل روز جمعه بدون رای‌گیری تصمیم کمیته اعتبارنامه سازمان ملل را تصویب کرد. این کمیته ۹ نفری شامل روسیه، چین و ایالات متحده است.
در کنار کرسی افغانستان، سرنوشت کرسی میانمار و لیبیا نیز در این جلسه مطرح شده و تصمیم‌گیری در مورد آنها نیز به تعویق افتاده است.
به تعویق انداختن تصمیم گیری در مورد افغانستان، میانمار و لیبیا، نمایندگان فعلی را در جای خود باقی می‌گذارد.
اما کمیته اعتبارنامه گفت که می‌تواند در هفتاد و هفتمین جلسه مجمع عمومی،‌ این اعتبارنامه‌ها را که در سپتمبر سال آینده به پایان می‌رسد، بررسی کند.
نصیر احمد فایق نماینده حکومت پیشین از افغانستان در سازمان ملل نمایندگی می‌کند.
طا-لبان و حکومت نظامی میانمار بار دیگر خواهان به‌دست آوردن کرسی‌های افغانستان و میانمار در سازمان ملل شده‌اند. سازمان ملل پذیرش نمایندگان حکومت طا-لبان یا حکومت میانمار را گامی در جهت به رسمیت شناختن بین‌المللی این دو رژیم می‌داند.

طا-لبان در اواسط آگست سال گذشته پس از خروج نیروهای امریکایی قدرت را در کابل به‌دست گرفت. در دوره اول حکومت طالبان در سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز مجمع عمومی تصمیم درباره کرسی افغانستان را به تعویق انداخت و در اختیار حکومت برهان‌الدین ربانی ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا