آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

والی بلخ:

نظام‌الدین قیصاری ادعا کرده، باید پاسخ دهد

فرهاد عظیمی والی بلخ امروز پنجشنبه(۲دلو) می‌گوید که نظام‌الدین قیصاری خلاف تعهدی که داشته سخنانی ابراز کرده و اکنون باید پاسخ گو باشد


به گزارش خبرگزاری دید، والی بلخ می‌گوید که اخیراً نظام‌الدین قیصاری به نسبت درج نامش در میثاق امنیتی و برخی شکایات، به مقام ولایت احضار شده، کتباً تعهد کرد که در مسایل حقوقی، فراقانونی و مسایل دیگر مداخله نکند. والی بلخ گفته که قیصاری نام برخی‌ها را نیز افشا کرد و مدعی شد که در اختطاف عبدالرئوف دست دارند که قبلاً از سوی امنیت ملی بازداشت و بازپرسی شده بودند.
والی بلخ: از آن‌جایی‌که نام آقای نظام‌الدین قیصاری در فهرست میثاق امنیتی شامل بود و نیز شکایت‌هایی از نحوهٔ عمل‌کرد ایشان و افراد تحت امرش در مقام ولایت بلخ و نیز ارگان‌های کشفی‌و امنیتی ثبت شده بود، دیروز ایشان را با حضور قومندان محترم امنیهٔ بلخ و رییس محترم امنیت ملی فراخواندیم و ضمن مباحث زیاد ایشان متعهد شدند که پس از این در مسایل حقوقی، فراقانونی و موارد مختلف دیگر از جمله منازعات ارضی و امنیتی مداخله نکرده و هرگاه کسی از نام و آدرس ایشان استفاده می‌نمایند، با آنان برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.


آقای عظیمی تاکید کرد که در ادامه آقای قیصاری تعهدنامهٔ ترتیب شده از سوی برنامهٔ میثاق امنیتی را امضا نمودند. در جریان گفت‌وگو آقای قیصاری در خصوص‌ اختطاف عبدالروف کودک نُه ساله، نام برخی از افراد و اشخاصی را گرفتند که آنان قبلاً مورد پیگرد و بازپرسی ریاست عمومی امنیت ملی قرار گرفته و به مرکز انتقال یافته‌اند.
والی بلخ اما تصریح کرده که «سپس در برخی شبکه‌های اجتماعی دیدیم که بعد ‌از آن نشست آقای قیصاری در خیمهٔ تحصن در مقابل مقام ولایت رفته و در جمع هموطنان ما ادعا نمودند که موصوف ربایند‌گان را می‌شناسند و حاضرند که برای جلالتمآب رییس جمهوری اسلامی افغانستان، محترم معاون اول ‌مقام ریاست جمهوری و ریاست شورای امنیت ملی نام آنان را بگویند».
عظیمی از مرکز خواسته است که ادعاهای قیصاری را بررسی کند و اگر خلاف واقع بود باید پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا