آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

نمایشگاه صنایع دستی زنان کار آفرین در مزارشریف؛ برای تولیدات دستی زنان بازاریابی می‌شود

خبرگزاری دید: مسئولان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان کار آفرین در مزارشریف می‌گویند، تلاش می‌کنند برای تولیدات زنان بازاریابی کنند.


نمایشگاه صنایع دستی زنان کار آفرین روز گذشته در ۸۰ غرفه و بیش از ۶۰۰ نوع کالا گشایش یافت.
احمد مسیح عظیمی مسئول دفتر ولایتی ( AWEC / اویک) در مصاحبه با خبرگزاری دید می‌گوید که این نمایشگاه به مدت سه روز دایر شده و در آن بیش از ۶۰۰ نوع کالای تولیدی شامل لباس زنانه، بیگ، چرمه دوزی، گلدوزی، بیسکویت، مواد لبنیاتی شامل مسکه، پنیر، ماست و سایر صنایع دستی بانوان در قالب ۸۰ غرفه به نمایش گذاشته شده و قرار است یک نهاد دیگر امروز به شهر مزار شریف آمده و پس از دیدار از این نمایشگاه برای کالاهای مورد پسند شان در سطح جهانی تبلیغ و بازار یابی نمایند.


به گفته آقای عظیمی، برای رشد بهتر این صنایع قرار است در روز های آینده در اختیار ۶۱ گروپ آن‌ها هر کدام مبلغ ۱۵۰۰ دالر آمریکایی سرمایه قرار داده شود که این بودجه از جانب دفتر UNOPS تامین شود.
در همین حال، شریفه یکتن از بانوان شرکت کننده در این نمایشگاه که لباس افغانی تولید می‌کند، ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه، خواستار فراهم شدن بهتر زمینه کار و بازار یابی برای تولیدات داخلی بانوان شد.
خانم رقیه سادات یکی دیگر از غرفه داران که در زمینه تولید مواد لبنی از قبیل شیر، ماست، مسکه، مربا، پنیر و سایر مواد غذایی فعالیت می‌کند، معتقد است که اگر برای مواد تولیدی آن‌ها بازار مناسب جستجو شود، می‌توانند ضمن ایستادن روی پاهای خود رشد اقتصادی کشور را نیز بهبود ببخشند.


هرچند در دوره جمهوریت فرصت‌های زیادی در اختیار زنان قرار داشت، اما با تسلط مجدد طا-لبان محدودیت‌ها بر کار و تحصیل زنان افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا