آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

نماینده ایران با هشدار به مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای در حل مسئله افغانستان تأکید کرد

خبرگزاری دید: کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان پس از دید و بازدیدها و رایزنی با مقامات کشورهای مختلف در دوحه نسبت به مداخلات دوباره بیگانگان در افغانستان هشدار داد و بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسئله افغانستان تاکید کردیم.

نماینده ایران با هشدار به مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای در حل مسئله افغانستان تأکید کرد

کاظمی قمی امروز سه‌شنبه(۱۲ سرطان) در برگه اکس خود نگاشته است که ‏در حاشیه نشست دو روزه  ‎دوحه_سه گفت‌وگوهای ثمربخشی به درخواست نمایندگان ویژه کشورهای مختلف از جمله هالند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ناروی، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیئت حکومت سرپرست افغانستان داشته است.
قمی افزود: ‏تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محورهای مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.
وی ‏تاکید کرده است که تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیش‌ترین تاثیر را از بحران‌های چندده ساله افغانستان دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به این کشور دارد.
نماینده ایران تصریح کرد: … ضمن هشدار درباره پیامدهای تجدید مداخلات بیگانگان، بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسئله افغانستان تاکید کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا