آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقه

نماینده مجلس آمریکا: هر پولی که به طا-لبان برسد ناپسند است/ ما نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم

خبرگزاری دید: «تیموتی بروچیت»، نایب رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از کمک های مالی امریکا به طا-لبان گفته است: «هر پولی که به طا-لبان برسد، بسیار ناپسند است. ما ۳۵ تریلیون دالر بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم.» وی همچنین از بررسی و تصویب احتمالی لایحه قطع دسترسی طا-لبان به کمک‌های مالی ایالات متحده خبر داده است و گفته است؛ احتمالاً این لایحه به زودی پس از بررسی از سوی اعضای این مجلس به تصویب برسد.

نماینده مجلس آمریکا: هر پولی که به طا-لبان برسد ناپسند است/ ما نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم

تیموتی با انتقاد تند از از عدم جلوگیری وزارت امور خارجه امریکا از دسترسی طا-لبان به کمک‌های مالی این کشور در برگه ایکس خود نگاشته است: «ما باید این وزارت خارجه را ویران کنیم و از سر بسازیم.»

براساس این لایحه، وزارت امور خارجه امریکا باید گزارش دهد که در کنار ایالات متحده، کدام کشورها طی نزدیک به سه سال گذشته به افغانستان زیر سلطه طا-لبان کمک کرده‌اند.

گفتنی است که آمریکا پس از تسلط دوباره طا-لبان بر افغانستان تاکنون بیش از ۲.۸ میلیارد دلار را به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به افغانستان کمک کرده است.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که این کمک‌ها توسط سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی، از جمله سازمان ملل متحد در افغانستان به مصرف رسیده است.

مقامات طا-لبان بارها اعلام کردند که به کمک های آمریکا دسترسی نداشته و این منابع مالی در اختیار سازمان‌های بین‌المللی فعال در افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا