آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانپاکستانجنگ

نماینده پاکستان: اگر طالبان تی‌تی‌پی را تحویل دهند، مشکل حل است

خبرگزاری دید: آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته که اگر طالبان اعضای تی‌تی‌پی را به اسلام‌آباد تحویل دهند، مشکل حل می‌شود.

درانی روز گذشته(۲۴ اسد) در گفت‌وگو با ایندیپندنت اردو پایان سه سال حضور دوباره طالبان در افغانستان را تبریک گفته و افزوده است: ما با افغانستان رابطه تاریخی داریم و فرقی نمی‌کند کدام حکومت بیاید، روابط ما ادامه دارد. حالا حکومت طالبان آمده، سه سال تمام شده است. ما به آن‌ها تبریک می‌گوییم و امیدواریم که به صلح و وحدت در کشور دست یابند و حقوق مردم را ادا کنند.
پاکستان در توجیه موضع‌گیری‌اش در رابطه به رسمیت نشناختن طالبان افزوده است: چه حقوق اقلیت‌های مذهبی یا قومی باشد و یا تحصیل و کار زنان؛ پاکستان نه تنها در سطح خود، بلکه در سطح سازمان همکاری اسلامی و بین‌المللی، بخشی از اجماع بر سر این موارد است.
آصف درانی همچنین حضور طالبان را در افغانستان «سه سال مهم» برای پاکستان خوانده است.
نماینده پاکستان برای افغانستان گفته است: صلح نسبت به گذشته در افغانستان تامین شده است. اگرچه تحریک طالبان پاکستان برای ما باعث نگرانی است. با این‌حال، همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد‌.
این مقام پاکستانی مدعی شده که اعضای تی‌تی‌پی در داخل افغانستان پایگاه و تجهیزات نظامی دارند، به گفته او، حل مشکلاتی مانند طالبان پاکستانی زمان میبرد.
به گفته وی، اگر طالبان فکر می‌کنند که در قدرت هستند، اگر فکر می‌کنند که کنترل دارند، پس این کنترل باید در مورد تحریک طالبان پاکستان نیز یکسان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا