اسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجهانسیاستمنطقه

نماینده پاکستان: شکست امریکا از عوامل کلیدی طولانی‌شدن بحران افغانستان است

خبرگزاری دید: آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مشکلات در دولت‌های کرزی و غنی و شکست امریکا در آشتی ملی را از عوامل کلیدی طولانی‌شدن بحران افغانستان دانسته است.

موسسه مطالعات منطقه‌ای (IRS) پاکستان به تازگی از کتاب جنرال اسحاق احمد ختک با عنوان “جنگ از دست رفته؛ چرا طالبان دوباره ظهور کردند تا در افغانستان پیروز شوند” رونمایی کرد.
این رویداد بینش‌هایی را در مورد تجربیات نویسنده و مفاهیم گسترده‌تر کار او ارایه می‌کند.
جنرال ختک در نوشتن این کتاب که بر پیچیدگی‌های تجدید حیات طالبان پس از تهاجم ایالات متحده تمرکز دارد، درباره سفر چالش برانگیز خود صحبت می‌کند.
جوهر سلیم، رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای پاکستان، بر چالش مداوم دستیابی به صلح در افغانستان پس از خروج ایالات متحده تأکید کرده است.
وی گفت: “جنگ از دست رفته” نه تنها یک روایت تاریخی، بلکه درس‌هایی برای ترویج صلح پایدار در منطقه ارائه می‌دهد که برای امنیت منطقه و جهان بسیار مهم است.
آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، در ارزیابی واقع‌بینانه ختک از عواملی که به احیای مجدد طالبان منجر شده، قدردانی کرده است.
وی مشکلات حکومت‌داری در دولت‌های کرزی و غنی و شکست ایالات متحده در ترویج آشتی ملی را از عوامل کلیدی در طولانی‌شدن بحران افغانستان ذکر کرده است.
این رویداد مخاطبان متنوعی از دیپلمات‌ها، محققان، دانشجویان و روزنامه‌نگاران را به خود جلب کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا