آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهحقوق بشرمهاجرت

نمایندگی‌های دیپلماتیک: بدون ساختار فراگیر جلوگیری از جریان پناهجویان چالش‌برانگیز است

خبرگزاری دید: در روز جهانی پناهجویان، نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور می‌گوید که بدون ایجاد یک دولت فراگیر جلوگیری و مهار جریان پناهجویان افغانستانی چالش‌برانگیز است.

نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی کشور امروز پجشنبه(۳۱ جوزا) گفته‌اند که از زمان تسلط طا-لبان بر کشور، افراد بی‌شماری به دلیل سرکوب شدید، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر مجبور به فرار از افغانستان شده‌اند.

در بیانیه آمده است که کشورهای میزبان، با درک شرایط خطرناک افغانستان، برای حمایت از حقوق پناه‌جویان و پناهنده‌گان تلاش بیش‌تر کنند.

در متن بیانیه آمده است: درک این نکته ضروری است که بدون یک سیستم فراگیر و نماینده در افغانستان که حقوق، امنیت و خدمات اساسی را برای همه مردم آن تضمین کند، تلاش‌ها برای جلوگیری از جریان پناه‌جویان همچنان چالش‌برانگیز خواهد بود.

نمایندگی‌های دیپلماتیک تصریح کرده‌اند که کشورهای میزبان پناهجویان افغانستان باید روند اخراج اجباری آنان، به‌ویژه افراد در معرض خطر را متوقف کنند.

ایجاد گذرگاه‌های ترانزیتی امن، تسهیل مسیرهای اسکان مجدد، تسریع درخواست‌های پناهندگی و فراهم کردن فرصت‌های کاری و تحصیلی از جمله خواست‌های این نمایندگی‌ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا