آخرین اخبارافغانستان

در ایام محرۤم

هراتیان به‌خاطر تامین امنیت‌ مساجد و تکایا خواستار توزیع سلاح شدند

باشندگان ولایت هرات به خصوص پیروان اهل تشیع، به‌خاطر تامین امنیت مساجد و تکایا در ایام عاشورا در مقر شورای ولایتی این ولایت اقدام به یک همایش اعتراضی کردند.
این باشندگان خواستار توزیع سلاح از سوی اداره محلی هرات و ارگان‌های امنیتی به خاطر دفاع از مساجد و اماکن مقدسه شان شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، بزرگان اهل تشیع که شامل وکلای گذر، علما، هیئت امنای مساجد و تکایا، جوانان و تعداد از باشندگان شهرک جبرائیل، محله حاجی عباس، محله بابا حاجی، شهرک خاتم الانبیا، شهرک شهید مصطفی حقجو، شهرک اندیشه، شهرک حاجی قربان، و سایر شهرک‌های شیعه‌نشین ولایت هرات می‌شدند، با رییس و اعضای شورای ولایتی هرات دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار مردم اعتراضات شدید شان را در رابطه به تصمیم غیرعادلانه توزیع سلاح به خاطر تامین امنیت مساجد و تکایای مردم شیعه‌نشین مقیم هرات ابراز داشتند.
آنان ادعا کردند که برای بعضی مساجد و تکایا از سوی مسئولان امنیتی سلاح توزیع شده، اما در مناطق شیعه‌نشین سلاح توزیع نشده و این تصمیم غیرعادلانه است.
در همین حال، کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات ضمن عرض خوش‌آمدید به متعرضان اطمینان داد که در این مورد با مسئولان و کسانی که در این راستا غیرعادلانه تصمیم گرفته‌اند، مذاکره کرده و موضوع را به‎ صورت معقول و عادلانه حل و فصل خواهد کرد.
سپس نجیب الله محبی، وکیل شورای ولایتی هرات و هماهنگ‌کننده این همایش اعتراضی، از سوی رییس شورای ولایتی خواهان رسیدگی به این موضوع شد.
در همین حال، عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پولیس هرات می‌گوید: نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت مساجد و تکایا بخصوص مکان‌های که در آنجا از دهه عاشورا گرامی‌داشت به عمل می‌آید، تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته‌اند.
وی افزود، به هیچ جریان و کسی اجازه نمی‌دهند که امنیت را مختل کند و باعث آزار و اذیت مردم شود.
ولی‌زاده قضیه توزیع سلاح به مساجد و تکایا را رد کرده، گفت: کسانی که در بعضی نقاط به‌شمول تکایا سلاح قانونی دارند، می‌توانند از ساحه مربوطه خود محافظت کنند، اما نیروهای امنیتی آماده تامین امنیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا