آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحکومتخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

هشدار/ سیلاب و بارندگی در راه است

خبرگزاری دید: وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از احتمال سرازیر شدن سیلاب و افزایش سطح آب دریاها در بعضی از مناطق حوزه‌های دریایی کشور در روزهای ۱۰ و ۱۲ جوزا خبرداد.

این وزارت در ادامه نوشته است که بنا برتغییرات اقلیمی و براساس تحلیل‌های مقایسه‌ای ارقام ایستگاه‌ها و همچنین داده‌های اداره هواشناسی کشور ممکن است باران‌های شدید در روزهای آینده باعث سیلاب‌های آنی در مناطق ذکر شده شود.

وزارت انرژی و آب طا-لبان در ادامه از اهالی پایین دست این مناطق خواسته است که از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب خودداری کنند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته مناطق مختلفی از شمال شرق کشور شاهد وقوع سیلاب‌های قدرتمند بوده است.

طبق آمار دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ۳۴۷ کشته و بیش از ۱۶۵۱ زخمی در سه ولایت بدخشان، بغلان و تخار در اثر بارندگی شدید دارد.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که در پی بارش باران و جاری شدن سیل در دو روز گذشته در غور و فاریاب دست‌کم ۱۳۴ نفر جان باختند.

اوچا گفته که این سیل ۷۸۷۰ خانه و ۷۰۰ جریب زمین را ویران کرده است.

اوچا افزود بارندگی، زندگی یک هزار ۸۶۰ خانواده را تحت تاثیر قرار داده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در گزارش خود نوشته است که در این دو روز ۹۰۰ دام تلف شدند و ۳۰ هزار درخت میوه از بین رفته‌اند.

به گفته اوچا بیش از ۸ هزارو ۶۹۶ خانواده تحت تاثیر بارندگی‌های اخیر در افغانستان قرار گرفته‌اند و سیل به زیرساخت‌های این ولایت‌ها آسیب جدی زده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا