آخرین اخباراسلایدشوزندگیصحت

هفتم سپتامبر؛ روز جهانی هوای پاک

خبرگزاری دید: روز جهانی هوای پاک با تمرکز بر افزایش درک بشر از اهمیت هوای پاک در سلامتی و بهبود زندگی، هر سال در هفتم سپتامبر برگزار می‌شود.

هوای پاک برای سلامتی و بهبود روند زندگی روزمره مردم مهم و آلودگی هوا بزرگترین خطر زیست‌محیطی برای سلامت انسان و از اصلی‌ترین علل قابل اجتناب مرگ‌ومیر و افزایش بسیاری از بیماری‌ها در سطح جهان است.

طبق آمار سازمان ملل متحد، از هر ۱۰ نفر در دنیای امروز ۹ نفر به‌طور منظم در حال تنفس هوای آلوده هستند. تخمین زده می‌شود که سالانه حدود هفت میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری‌های مربوط به هوای آلوده جان خود را از دست می‌دهند.

آلودگی هوا یک روند جهانی است، زیرا جهان همچنان در حال رشد صنعتی است. در این میان بعضی از شهرهای جهان به شدت آلوده هستند و کیفیت هوای آن‌ها برای افراد محلی و بازدیدکنندگان خطرات زیادی را به همراه دارد. با این حال بعضی از شهرها به دلیل محیط‌های سبزتر و قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی، همچنان از کیفیت هوای پاک‌تری برخوردارند. چنین شهرهایی برای بازدید و حتی زندگی گزینه‌هایی محبوب و عالی به‌شمار می‌روند.

پاک‌ترین شهرهای جهان شامل ریکیاویک، وین، هلسینکی، زوریخ، گوتنبرگ، لاهه، تالین ، ویکتوریا و استکهلم می‌شود.

این روز با موضوع با هم برای هوای پاک برگزار می‌شود، زیرا همان‌گونه که گفته شد، بیش از ۹۹ درصد از جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند که می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا