آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوامنیت و حوادثجهانصحتمحیط زیستمنطقه

هند؛ جان باختن ده‌ها تن در اثر گرمازدگی

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که در آخرین روز انتخابات هند، گرمازدگی جان ۳۳ کارمند رای‌گیری را تنها در یکی از ایالت‌های این کشور گرفته است. بر بنیاد این گزارش، در مجموع ۵۸ نفر به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما در سراسر این کشور جان خود را از دست دادند. علاوه بر این، مرگ و میر از ایالت‌های همجوار بیهار، اودیشا در شرق و مرکز نیز گزارش شده است.


در حالی که چندین نفر در جریان موج گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند، مرگ ده‌ها نفر در یک روز تلفات وحشتناکی را نشان می‌دهد.
یک مقام ارشد انتخاباتی هند می‌گوید که دست‌کم ۳۳ کارمند روند رای‌گیری در آخرین روز بر اثر گرمازدگی فقط در یک ایالت جان شان را از دست دادند.
ناودیپ رینوا، افسر ارشد انتخابات درایالت اوتار پرادش، جایی که روز گذشته رای‌گیری در مرحله هفتم و نهایی به پایان رسید، گفته که ۳۳ پرسونل رای‌گیری به دلیل گرما جان دادند.
این رقم شامل نگهبانان امنیتی و کارکنان بهداشتی نیز می‌شود.
رینوا امروز یکشنبه(۱۳ جوزا) به خبرنگار هندوستان تایمز گفته است: غرامت نقدی به مبلغ ۱.۵ میلیون روپیه [۱۸ هزار دالر] به خانواده‌های متوفیان پرداخت خواهد شد.
در حالی که گزارش‌هایی از مرگ و میرهای متعدد در اثر موج گرمای شدید – بالای ۴۵ درجه سیلسیوس (۱۱۳ درجه فارنهایت) در بسیاری از نقاط وجود دارد – مرگ ده‌ها کارمند در یک روز تلفات بدی را نشان می‌دهد.
اداره هواشناسی هند (IMD) اعلام کرده که دمای هوا در شهر جانسی روز گذشته به ۴۶.۹ درجه سیلسیوس رسید.
رسانه‌های هندی گزارش دادند که شاخص گرما روز گذشته در منطقه بالیا به ۶۱ درجه سیلسیوس افزایش یافت.
بر بنیاد این گزارش، در مجموع ۵۸ نفر به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما در سراسر این کشور جان خود را از دست دادند.
علاوه بر این، مرگ و میر از ایالت‌های همجوار بیهار، اودیشا در شرق و مرکز نیز گزارش شده است.
کارشناسان می‌گویند زمانی که یک فرد کم‌آب می‌شود، قرار گرفتن در معرض حرارت شدید خون او را غلیظ می‌کند و باعث نارسایی ارگان‌های بدن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا