آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثپاکستانخبر های مهممنطقههند

هند: پاکستان حامی تروریزم است/ پاکستان: گستاخی، صلح‌منطقه‌ای را تضعیف می‌کند


خبرگزاری دید: در پی اظهارات نارندرا مودی نخست‌وزیر هند درباره حمایت اسلام آباد از تروریزم، وزارت خارجه پاکستان این اظهارات را محکوم و گفته است گستاخی و جنگوئیسم صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند و برای حل مناقشات دیرینه بین پاکستان و هند، به‌ویژه مناقشه جامو و کشمیر، کاملاً مضر است.

هند: پاکستان حامی تروریزم است/ پاکستان: گستاخی، صلح‌منطقه‌ای را تضعیف می‌کند

نارندرا مودی در سخنرانی خود در مراسمی به مناسبت ۲۵مین سالگرد جنگ کارگیل در لداخ با اشاره به اینکه پاکستان از تاریخ این کشور تجربه‌ای نگرفته است می‌گوید؛ تلاش اسلام آباد برای پیشبرد برنامه‌هایش ناکام بوده است.
او پاکستان را به “تروریزم” و “جنگ نیابتی” متهم کرده و گفته چنین راهبردی هرگز موفق نخواهد شد.
او گفته است: من می‌خواهم به این حامیان تروریزم بگویم که نقشه‌های نامقدس آن‌ها هرگز موفق نخواهد شد، شجاعان (نیروهای) ما تروریزم را سرکوب خواهند کرد، به دشمن پاسخ شایسته داده خواهد شد.
در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده که گستاخی و جنگوئیسم صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند و برای حل مناقشات دیرینه بین پاکستان و هند، به‌ویژه مناقشه جامو و کشمیر، کاملاً مضر است.
به گفته این مقام پاکستانی، اظهارات رهبران هند نمی‌تواند توجه بین‌المللی را از رویکرد هند برای سرکوب مبارزه عادلانه مردم کشمیر برای تحقق حقوق و آزادی‌های اساسی شان، به‌ویژه حق مسلم آن‌ها برای تعیین سرنوشت، منحرف کند.
او افزوده که هند باید به جای توهین به دیگران، در مورد کارزار سازماندهی ترورهای هدفمند، براندازی و تروریزم خودش در سرزمین‌های خارجی فکر کرده و صحبت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا