آخرین اخبارافغانستان

والی بلخ با رییس جمهور غنی دیدار کرد

محمد اسحاق رهگذر والی بلخ با رییس جمهور محمد اشرف غنی در ارگ دیدار و ملاقات کرده و روی طرح‌های آینده اقتصادی و عمرانی بحث کردند.

محمد اسحاق رهگذر والی بلخ با رییس جمهور محمد اشرف غنی در ارگ دیدار و ملاقات کرده و روی طرح‌های آینده اقتصادی و عمرانی بحث کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی در دیدار با والی بلخ در ارگ، روی مسائل مهم حکومت داری، تامین امنیت، پروسه صلح، اصلاحات و نقش ولایت بلخ در تقویت ارتباطات زمینی میان کشورهای آسیای میانه و از آن طریق به اروپا صحبت‌های همه جانبه داشت.
محمداسحاق رهگذر دربخش‌های مختلف امنیتی، ترانزیتی، تجارت، اصلاحات، حکومتداری و صلح پایدار، گزارش مفصلی از وضعیت موجود درولایت بلخ و طرح‌های آینده، ارائه نمود.
در همین حال، رییس جمهور، ضمن اظهار قدردانی از کارکردهای والی بلخ، گفت که ولایت بلخ به عنوان مرکز نقل و انتقالات افغانستان به آسیای میانه و باتوجه به ظرفیت‌های موجود، جای کارهای زیادی دارد. رییس جمهور غنی: همانگونه که دهلیزهوایی از ولایت بلخ به ترکیه و اروپا باز شد، خط ریل حیرتان نقطه وصل کشورما به جامعه جهانی گردید، به یاری خداوند درسال‌های بعدی ما شاهد گشایش مراکز مهم تجارتی درولایت بلخ خواهیم بود و بخش صنعت و تجارت در این ولایت گسترش خواهد یافت، ولایت بلخ برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است و درراستای تقویت زیرساختهای حکومت‌داری و صنعتی از هیچ اقدام دریغ نخواهیم کرد.
والی بلخ وعده سپرد تا در راستای اصلاحات و تقویت مشارکت مردم با دولت و ایجاد توامیت با تصامیم مرکز، بیشتر از پیش تلاش نماید و به منظور جذب کدرهای جوان و تحصیلکرده و متخصص زمینه اصلاحات فراگیر را فراهم بسازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا