آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانحقوق بشر

واکنش‌ها به بازداشت مطیع‌الله ویسا فعال مدنی

خبرگزاری دید: به دنبال نشر خبرهایی مبنی بر بازداشت مطیع‌الله ویسا حامی آموزش دختران و پسران و بنیان‌گذار «راه قلم»، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آلمان و سایر فعالان حقوق بشر خواستار آزادی فوری وی شدند.

روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که مطیع‌الله ویسا بنیان‌گذار «راه قلم» و حامی آموزش دختران و پسران بازداشت شده است.

در همین حال، ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مردم افغانستان در رشته توییتی گفته که نگران گزارش‌ها در مورد آقای ویسا است.

وی نوشته است: امنیت وی در درجه اول بسیار اهمیت دارد و به تمام حقوق قانونی وی باید احترام گذاشته شود. رافائلا یودیسه رییس هیئت ماموریت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در افغانستان نیز بازداشت مطیع‌الله ویسا را شوکه کننده خوانده و وی را مرد دوستدار کشورش و شفافیت در عرصه آموزش دانسته است.

خانم یودیسه افزوده است: ما باید برای بازسازی افغانستان سخت تلاش کنیم. ما نباید از چالش‌ها و مشکلات هراس داشته باشیم، باید افغانستان را خانه صلح و آرامش بسازیم.

سفارت آلمان برای افغانستان نیز در رشته توییتی گفته که به صداها در مورد آزادی فوری و بدون قید و شرط کسانی که بازداشت شده‌اند، می‌پیوندد.

گفتنی است که مطیع‌الله ویسا از فعالان عرصه آموزش دختران در کشور شمرده می‌شود که پیش از این چندین کارزار را برای بازگشایی مکتب‌های دختران به راه انداخته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا