آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات به اظهارات امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات در واکنش به اظهارات امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر بحث روی به رسمیت شناختن طا-لبان گفته که چنین اظهاراتی از سازمان ملل متحد در وضعیت کنونی قابل انتظار نیست.

این شورا در اعلامیه‌ای در این باره نوشته است: «خانم امینه محمد معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در تازه ترین اظهاراتش گفته است که سرمنشی سازمان ملل متحد تا دو هفته دیگر در دیدارش با نمایندگان ویژه کشورها موضوع مسیرهای به رسمیت شناسی طالبان را مطرح خواهد کرد».

در بخشی از اعلامیه نوشته شده که «این اظهارات مقام ارشد سازمان ملل متحد بر خلاف اراده و آرزوهای مردم افغانستان و در جهت مشروعیت بخشی به نقش حقوق بشر، نقش حقوق اساسی زنان، تصفیه‌های سیاسی، قومی، زبانی و مذهبی، تعطیل قانون اساسی، محاکم صحرایی و صدها مصایب دیگر است….».

شورای مقاومت ملی در بخشی از اعلامیه ابراز امیواری کرده که «مردم افغانستان که با رو برو بودن چنین وضعیتی، انتظار دارند که سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد معتبر بین‌المللی در کنار ارسال کمک‌های بشری به صورت مستقیم به مردم نیازمند، تمام تلاش خود را برای نجات و پایان یافتن بحران افغانستان از طریق مساعی سیاسی به خرج دهد».

این در حالی است که اخیراً امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ار اظهاراتی گفته اتس که در نشست دو هفته بعد دبیرکل این سازمان با نمایندگان ویژه کشورها در باره افغانستان، امکان به رسمیت شناختن امارت اسلامی را بررسی می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا