آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهخبر های مهمسیاست

واکنش طا-لبان به سخنان اخیر پوتین

خبرگزاری دید: ذاکر جلالی؛ مشاور وزیر خارجه حکومت سرپرست در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته است که پوتین اهمیت افغانستان باثبات را درک کرده است.

آقای جلالی اظهار داشت که رئیس‌جمهوری روسیه نقش افغانستان باثبات را در تبدیل کردن ظرفیت‌های بالقوه منطقه به ظرفیت‌های بالفعل درک کرده است.

وی با اشاره به مواضع حمایتی مسکو درباره کابل اظهار داشت: حفظ امنیت و ثبات در افغانستان به نفع افغانستان و کل منطقه است و این نکته را می‌توان موضوع مشترک کشورهای کل منطقه دانست.

جلالی در «ایکس» نوشت: دولت افغانستان در سه سال گذشته ثابت کرده که توانایی تأمین امنیت را دارد. یک افغانستان صلح‌آمیز می‌تواند نقش مثبتی در سطح منطقه ایفا کند و ظرفیت‌های بالقوه منطقه را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند.

وی افزود: پس از بحران اوکراین، اهمیت کریدور شمال-جنوب که افغانستان نیز بخشی از آن است، رو به افزایش است. اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد عادی‌سازی روابط با دولت افغانستان در نشست سازمان همکاری شانگهای در چارچوب فوق قابل درک است.

ولادیمیر پوتین اخیراً در نشست سران سازمان همکاری شانگهای طا-لبان را متحد مسکو در مبارزه با تروریسم دانسته و تأکید کرده بود: طا-لبان نیز مایل است همه چیز در افغانستان باثبات، آرام و تابع قوانین مشخص باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا