آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش غنی در باره اخراج پناهجویان از پاکستان: کشورهای همکار طا-لبان دیگر با آن‌ها همکاری نمی‌کنند

خبرگزاری دید: اشرف غنی احمدزی رییس جمهور فراری سابق، در واکنش به اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان، گفته که کشورهای همکار طا-لبان دیگر با آن‌ها همکاری نمی‌کنند.

غنی احمدزی امروز شنبه (۱۳ عقرب) گفته روابط قبلی کشورها با طا-لبان برای یک دوره خاص بود و آن مرحله دیگر به پایان رسیده است.

رییس‌ جمهور فراری سابق در بخشی از پیام خود تاکید کرده درحالی که طا-لبان از ناگزیری پذیرفته است که به کمک‌های محدود بین‌المللی اتکا کند، با هجوم مهاجران این اتکا به کمک افزایش خواهد یافت.

او گفته «اما نباید فراموش کرد که افغانستان دیگر در مرکز توجه جهانیان نیست. نه کشورهای جهان و نه حتی کشورهایی که قبلاً از طا-لبان حمایت می‌کردند، هیچ کار اساسی برای حل مشکل افغان‌ها نمی‌کنند».

اشرف غنی احمدزی گفته که طا-لبان باید درک کند که اقدامات این گروه بر تمام افغان‌ها در هر بخش از جهان تاثیر می‌گذارد و مسئولیت آنها نیز بر عهده طا-لبان است.

رییس ‌جمهور فراری سابق در پیام خود گفته کشورها زمانی که دچار بحران‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شوند تلاش می‌کنند «بار ملامت» را به گردن مهاجران بیندازند. او گفته بحران جاری مهاجران جهانی است و تنها مربوط به پاکستان نمی‌شود.

اشرف غنی که پس فرار از افغانستان در دبی به سر می‌برد در پیام خود گفته شواهد حاکی از وخامت اوضاع دارد و بدون یک راه حل درست این وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

او بدون نام بردن از طا-لبان گفته در جامعه‌ای که پنج اصل اساسی حقوق اسلامی «مصئونیت زندگی، مصئونیت دین، مصئونیت دارایی، مصئونیت اجتماعی و مصئونیت عقل عملاً وجود نداشته باشد، اوضاع بحرانی‌تر شده و منجر به صدور فیصله‌های تحکم‌آمیز و اعمال استبدادی آن می‌گردد». به گفته غنی پیامد این روش و طرز فکر آنی، جدی و دیرپا خواهد بود.

در بخشی از پیام غنی آمده که تراکم و بروز بحران‌های اقتصادی و اجتماعی به طور همزمان، بحران سیاسی را عمیق‌تر و پیچیده‌تر خواهد ساخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا