آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

وزارت امر به معروف و نهی از منکر به هوتل داران: موسیقی پخش نکنید!

خبرگزاری دید: وزارت امر به معروف و نهی از منکر به دارند‌گان هوتل‌های عروسی گفته است که از پخش هر نوع موسیقی در‌ محافل عروسی خود داری کنند.

عاکف مهاجر سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر به تاز‌گی گفته است مالکان تالارهای عروسی باید از نشر و پخش هر گونه موسیقی در مراسم‌های عروسی خود داری کنند.

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است گرچه پیش از این نیز به مالکان سالون‌های عروسی گفته شده که از پخش‌ موسیقی در محافل عروسی جلوگیری‌ کنند، بازهم در‌ جریان یک نشست با مالکان این سالون‌ها این دستور ابلاغ شده است.

مهاجر همچنان گفته است که موسیقی در شریعت اسلامی مجاز نیست. شرط نیست که یک آدم در محفل عروسی خود دخترهای بیگانه و بچه‌های زیر‌ سن را برقصاند.

آقای عاکف همچنین مدعی شد که «موسیقی در عرف افغان‌ها و شریعت اسلامی جایگاهی ندارد».

طا-لبان با حاکمیت دوباره بر افغانستان وزارت امور زنان را لغو اعلان کرد و به جای آن وزارت امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد کرده است. وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان خود را مسئول نظارت و رهنمای شهروندان به اسلام می‌دانند. افراد این وزارت که وظیفه کنترول نواحی شهرها را دارد با چپن‌های سفید در‌ جاده‌ها گشت‌وگذار می‌کنند و هرگاه زن و مردی در کنار همدیگر باشند از آنها می‌پرسند ‌که این زن با شما چه نسبت دارد.

در همین حال سخنگوی این وزارت در‌ مورد مراسم‌های عروسی گفته است، اگر‌ فقط زنان که در میان شان مردان نباشند اجازه دارند که دایره بزنند.

آقای مهاجر افزوده است که سایر کشورهای اسلامی باید از شریعت اسلامی پیروی کنند نه اینکه شریعت پیرو کشورها باشد.

گفتنی است که این وزارت محدودیت‌های زیادی بر زنان نیز وضع کرده است، زنان از رفتن به پارک‌ها جاهای تفریحی، وزرشگاه‌ها، دانشگاه، حمام‌ها، آرایشگاه‌ و دیگر مکان‌های عمومی که در آن مردان نامحرم حضور داشته باشند، منع کرده است.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا