آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هازنانمنطقه

وزرای بریکس بر تامین حقوق بنیادی زنان و اقوام در افغانستان تاکید کردند

خبرگزاری دید: وزرای بلوک بریکس در ختم اجلاس شان بر افغانستان عاری از تروریزم، جنگ و مواد مخدر و همچنین تامین حقوق بنیادی زنان و اقوام مختلف این کشور پافشاری کردند. همچنین وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در پایان اجلاس شان در روسیه بیانیه مشترکی صادر کردند و بر ضرورت حل و فصل فوری و صلح‌آمیز مسایل در افغانستان شدند تا امنیت و ثبات منطقه تقویت شود.

وزرای بریکس بر تامین حقوق بنیادی زنان و اقوام در افغانستان تاکید کرد


آن‌ها از افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، متحد و صلح‌آمیز عاری از تروریزم، جنگ و مواد مخدر دفاع کردند.
کشورهای عضو بریکس خواستار اقدامات مشهود در افغانستان شدند تا اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان توسط تروریست‌ها استفاده نمی‌شود.
در بیانیه مشترک آمده است: آن‌ها بر ضرورت ارایه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون وقفه به مردم افغانستان و حفظ حقوق اساسی همه افغانستانی‌ها از جمله زنان، دختران و اقوام مختلف تاکید کردند.
کشورهای عضو بریکس بر نقش اولیه و موثر چارچوب‌ها و میکانیزم‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه افغانستان تاکید کردند و از تلاش‌های این پلت‌فرم‌ها و ابتکارات منطقه‌ای برای تسهیل حل و فصل افغانستان استقبال کردند.
آن‌ها بر تعهد شان برای مبارزه با تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن، از جمله تروریزم فرامرزی و تامین مالی تروریزم و ​​پناهگاه‌های امن، تاکید کردند.
وزرای بریکس افزودند که همه کسانی که در فعالیت‌های تروریستی و حمایت از آن‌ها دست دارند باید پاسخگو باشند و مطابق با قوانین بین‌المللی محاکمه شوند.
وزرای خارجه کشورهای بلوک بریکس یا اقتصادهای نوظهور (روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) روز گذشته در شهر نژنی نوگورود روسیه گردهم آمدند و روی موضوعات مهم جهانی و منطقه‌ای رایزنی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا