آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

وزیر داخله آلمان: امنیت کشور مهمتر است/قوانین مهاجرتی برای اخراج پناهجویان تشدید می‌شود

خبرگزاری دید: برخی مقامات آلمان پس از حمله یک پناهجوی افغانستانی‌تبار با چاقو که به کشته شدن یک افسر پولیس و زخمی شدن پنج‌ تن دیگر منجر شد، بحث اخراج پناهجویانی که برای آلمان تهدید هستند را مطرح کرده‌اند. نانسی فایزر، وزیر داخله آلمان گفته است که دولت در حال بررسی اخراج پناهجویانی که برای امنیت آلمان تهدید هستند به افغانستان می‌باشد‌. وی با اشاره به اینکه امنیت آلمان مهمتر از سرنوشت کسانی‌ست که به کشورهای ناامن مانند افغانستان و سوریه بازگردانده می‌شوند، گفت: من کاملا به این باور دارم که منافع امنیتی آلمان به وضوح بر منافع افرادی که متاثر خواهند شد‌، ارجحیت دارد.

وزیر داخله آلمان: امنیت کشور مهمتر است/قوانین مهاجرتی برای اخراج پناهجویان تشدید می‌شود

همچنین آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان از تشدید قوانین مهاجرتی درباره اخراج پناهجویانی که برای آلمان تهدید بالقوه محسوب می‌شوند، خبر داده است.

وزیر خارجه آلمان در ادامه با بیان اینکه آلمان سفارتی در افغانستان ندارد، گفت: ما مانند شرکای خود سفارتی در افغانستان نداریم که بتواند روند بازگشت شهروندان خاطی را تسهیل کند.این سخنان از سوی مقامات ارشد آلمان در حالی گفته می‌شود که تعداد زیادی از پناهجویان هنوز در انتظار نتیجه پرونده‌های مهاجرتشان بسر می‌برند.

چندی پیش یک جوان افغانستانی‌تبار با چاقو به تجمع یک گروه “ضد اسلام سیاسی” در شهر هپنهایم حمله و چندین تن را زخمی کرد که در این حادثه یک افسر پولیس زخمی در شفاخانه جان باخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا