آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهحقوق بشر

پاسخ ملل متحد به انتقادها درباره نادیده گرفته شدن حقوق بشر و زنان در نشست دوحه

خبرگزاری دید: استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به واکنش‌ها درباره نادیده گرفته شدن زنان و حقوق بشر در نشست آتی دوحه گفته که “جلسات دوحه بخشی از یک فرایند است، نه یکبار”.

سازمان ملل در تلاش است یک رویکرد بین‌المللی واحد در قبال طا-لبان بیابد.

به نقل از رویترز، تیرانا حسن، رییس اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در مورد سومین نشست برنامه‌ریزی شده دوحه گفته است: کنار گذاشتن زنان خطر مشروعیت بخشیدن به سوء‌استفاده‌های طا-لبان و آسیب جبران‌ناپذیر به اعتبار سازمان ملل متحد به عنوان مدافع حقوق زنان و مشارکت معنادار زنان را به همراه دارد.

«رزماری دی کارلو» مسئول امور سیاسی سازمان ملل قرار است ریاست دور سوم نشست دوحه را بر عهده داشته باشد.

در همین حال، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته گفته که جلسات دوحه “بخشی از یک فرآیند است، نه یکبار” و زنان و جامعه مدنی همچنان بخشی از آن هستند.

دوجاریک افزوده است: همچنین هدف این جلسات تشویق مقامات دفاکتو برای تعامل با جامعه بین‌المللی از طریق یک رویکرد هماهنگ و ساختاریافته به نفع مردم افغانستان است.

به گفته وی، حقوق بشر و حقوق زنان و دختران در همه بحث‌ها، قطعاً از سوی سازمان ملل، برجسته خواهد بود.

حکومت طا-لبان قرار است هیئتی را به قطر بفرستد تا در یک گردهمایی دو روزه با مقامات ارشد سازمان ملل متحد و نمایندگان ۲۵ کشور دیدار کند.

گفتنی است که روزماری دی کارلو، رزا اوتونبایوا و نمایندگانی از کشورهای مختلف قرار است پس از دیدار با طا-لبان به طور جداگانه با گروه‌های جامعه مدنی افغانستان دیدار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا