آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثپاکستانمنطقه

پاکستان؛ احتمال قطع اینترنت در دهه محرم

خبرگزاری دید: مقامات وزارت داخله پاکستان اعلام کرده است که هیچ تصمیمی در خصوص قطعی اینترنت در ایام محرم گرفته نشده است. این وزارت گفته است که گزارش‌ها مبنی بر رد درخواست ایالت‌ها مبنی بر قطع اینترنت در ایام محرم صحت ندارد و باید از گمانه‌زنی در این زمینه خودداری شود.

پاکستان؛ احتمال قطع اینترنت در دهه محرم

به نقل از اکسپرس تریبون، سخنگوی وزارت داخله پاکستان روز گذشته( ۱۵ سرطان) گفته است: وزارت داخله تاکنون هیچ تصمیمی در مورد درخواست‌های ایالتی مبنی بر قطع اینترنت در ایام محرم نگرفته است. علاوه بر این، هیچ دستورالعملی از سوی دفتر نخست‌وزیر در این زمینه صادر نشده است.
در همین حال، پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر رد پیشنهاد وزارت داخله پاکستان، ایالت پنجاب در درخواست قبلی خود برای ممنوعیت کامل سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تجدید نظر کرده است.
روز پنجشنبه، اداره پنجاب پاکستان با ارسال نامه‌ای به وزارت داخله خواستار تعلیق شبکه‌های اجتماعی از ششم تا یازدهم محرم شده بود.
در این نامه آمده است: “کمیته دایمی کابینه قانون و نظم (SCCLO) ضمن بحث در مورد دستور کار تدارکات امنیتی و اداری محرم ۲۰۲۴ در جلسه مورخ ۴ جولای ۲۰۲۴، تصمیم گرفت که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، یعنی فیس‌بوک، واتساپ، اینستاگرام، یوتیوب، اکس، تیک تاک و غیره در سراسر ایالت پنجاب از ۶ تا ۱۱ محرم ۲۰۲۴ به حالت تعلیق در می‌آیند تا مطالب نفرت‌انگیز یا اطلاعات غلط کنترول و از خشونت فرقه‌ای جلوگیری شود.”
گفتنی است که نخست‌وزیر پاکستان تصمیم نهایی را در این ارتباط می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا